Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Педагогика, година XCI, книжка 3, 2019

в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

CONTENTS of issue 3/2019 / СЪДЪРЖАНИЕ на брой 3/2019

INNOVATIONS FOR EDUCATION / ИНОВАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ

Обосноваването като основа на доказване и решаване на задачи в училищния курс по математика
[Justification as a Basis for Proving and Problem Solving in Mathematics School Course] /
Петър Петров / Petar Petrov  – стр. 311
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

The Effects of Student-Teacher and Student-Student Relationship on School Engagement: an Empirical Research in Bulgaria /
Petar Valkov, Elena Lavrentsova – стр. 320

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Диагностициране на професионално значимите качества на учителя
[Diagnosis of the Professional Qualifications of the Teacher] /
Мария Тенева / Maria Teneva – стр. 332
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Готовност на подкрепящата среда (учители) за приобщаващо образование на ученици със специални образователни потребности в общообра- зователното училище
[Readiness of the Supporting Environment (Teachers) for Inclusive Education of Students with Special Educational Needs in the General Education School] /
Генчо Вълчев / Gencho Valchev – стр. 343
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Aspects of the Practical Training of Social Pedagogues /
Tsveta Delcheva – стр. 351
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Знакови системи за алтернативна комуникация при деца със слухови нарушения и множество увреждания
[Sign Systems for Alternative Communication in Children with Hearing Impairments, and Multiple Disorders] /
Дияна Георгиева / Diyana Georgieva – стр. 362
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Приложение на изследователския подход при обучение на студенти педагози (върху примера на обучение по академичната дисциплина „Съвременни аспекти на гражданското образование“ на студенти пе- дагози)
[Application of the Research Approach to Education of Students of Pedagoges (on the Example of Education in Academic Discipline „Contemporary Aspects of Civic Education“ of Students Pedagogues) /
Румяна Неминска / Rumyana Neminska – стр. 376
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Академичната мотивация в обучението по „Инженерна графика“
[Academic Motivation in Engineering Graphic Education] /
Евдокия Петкова / Evdokiya Petkova – стр. 402
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Математически турнир „Домино „Обикновени дроби“ като събитие на STEM Discovery Week
[Mathematical Tournament „Domino “Fractions“ as an Event at STEM Discovery Week] /
Тони Чехларова / Toni Chehlarova – стр. 418
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

FOREIGN RESERCH/ ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Learning Maturity
/ Alina Gîmbuță / Daniela-Carmen Berințan / Marijana Mikulandra / Krzysztof Kij / Katja Sivka – стр. 429
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Some Trends in Improving Managers’ Education on the and Financial Aspects of Sports Clubs in Romania /
Manuel Cristian Firică – стр. 436
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 нагоре


ОБОСНОВАВАНЕТО КАТО ОСНОВА НА ДОКАЗВАНЕ И РЕШАВАНЕ НА ЗАДАЧИ В УЧИЛИЩНИЯ КУРС ПО МАТЕМАТИКА

Петър Петров
Тракийски университет – Стара Загора

Резюме. Дейността обосноваване се разглежда като предпоставка (пропедевтика) на доказването. Цел на изследователската работа е да се разкрие същността на обосноваването като пропедевтика на доказването, да се представят някои негови особености и да се откроят степените на обосноваването при усвояване на методи за решаване на задачи. Целесъобразно е далечна пропедевтика на понятието определение и на дейността доказване още в началните класове. Където е възможно, обясненията на някои понятия да се доближават до структурата на формалнологическото определение, както и учениците да се учат да убеждават и да получават едни резултати от други на базата на разсъждения, т.е. да обосновават. Представянето на решенията и степента на обосноваването зависят от особеностите на интелектуалното развитие на детето за съответната възраст.
Keywords: justification; proof; mathematics training

JUSTIFICATION AS A BASIS FOR PROVING AND PROBLEM SOLVING IN MATHEMATICS SCHOOL COURSE

Abstract. Justification activity is considered as a prerequisite (propaedeutics) of proving. The purpose of the research is to show the essence of justification as propaedeutics of proving, to present some of its peculiarities and to highlight the degrees of justification in the learning process of problem solving methods. Appropriate distant propaedeutics of the concept of definition and activity of justification in the early grades. Wherever possible the explanations of some concepts to get closer to the structure of the formally logical definition, as well as the students to learn to persuade and obtain results from other results on the basis of reasoning, i.e. to justify. Presentation of solutions and the degree of justification depend on the specifics of the child’s intellectual development for the relevant age.

Prof. Petar Petrov, DSc.

Faculty of Education

Trakia University

нагоре


 

THE EFFECTS OF STUDENT-TEACHER AND STUDENT-STUDENT RELATIONSHIP ON SCHOOL ENGAGEMENT: AN EMPIRICAL RESEARCH IN BULGARIA

 

Petar Valkov, Elena Lavrentsova

Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)

Abstract. School dropout is an important social and economic problem that affects society as a whole and is strongly tied to family psychopathology, individual characteristics and school related factors. Studies show that conflicting teacher-student and student-student relationships are closely related to students’ decision to drop out of school. The aim of this study was to examine the effects of teacher-student and student-student relationships, as perceived by students, on willingness to attend school, academic achievement, and prosocial behaviours. The sample consisted of 152 students (53,3% male and 46,7% female) who are studying in low secondary schools, including Roma schools. Results from statistical analysis support the significance of student-students and student-teacher positive relationship as an important factor for school engagement. In conclusion, supportive and caring teacher-student relationships and conflict free peer relationships are related to increased school engagement, motivation for learning, and academic performance. In contrary, children who experience lower quality relationships with teachers and peers (feel rejected or socially excluded) tend to become dissatisfied with school and are at a higher risk for dropping out.
Keywords: school dropout; teacher-student relationship; conflicts; academic performance; peer relationships; school engagement

Dr. Petar Valkov, Assist. Prof.

Dr. Elena Lavrentsova, Assoc. Prof.

Faculty of Education Trakia University

 нагоре


ДИАГНОСТИЦИРАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНО ЗНАЧИМИТЕ КАЧЕСТВА НА УЧИТЕЛЯ

Мария Тенева

Тракийски университет – Стара Загора

Резюме. Статията разкрива проблема за диагностицирането на професионално значимите качества на учителя. Съвременното училище посредством труда на професионалистите, работещи в него, е призвано да изпълни редица важни функции, насочени към оптималното развитие на личността на ученика. Учителите са носители на голям комплекс от професионално значими качества и в процеса на своята работа реализират голям брой професионални роли. Обект на изследването е личността на учителя. Предмет на изследването са професионално значимите качества, на които учителят е носител. Методология на изследването: контент анализ, педагогическо изследване, тест, корелационен анализ, рангово скалиране. Резултатите разкриват корелационна зависимост между професионално значимите качества, ранжирани на водещи позиции в ранговите скали на учениците и на учителите.
Kеywords: education; teaching profession; teacher‘s professional qualities

DIAGNOSIS OF THE PROFESSIONAL QUALIFICATIONS OF THE TEACHER

Abstract: The article reveals the problem of diagnosing teachers‘ professional qualities. The modern school, through the work of the professionals working in it, is called upon to fulfill a number of important functions aimed at optimal development of the student‘s personality. Teachers have a wide range of professional qualities and in the process of their work they have a large number of professional roles. The object of the study is the personality of the teacher.The subject of the study is the professional qualities that the teacher is the bearer of. The methodology of the study: content analysis, pedagogical study, test, correlation analysis, scaling The results reveal a correlation between the professional qualities ranged in leading positions in the ranging scales of students and teachers.

Dr. Maria Teneva, Assoc. Prof.

Faculty of Education Trakia University

нагоре


 

ГОТОВНОСТ НА ПОДКРЕПЯЩАТА СРЕДА (УЧИТЕЛИ) ЗА ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ НА УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ В ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНОТО УЧИЛИЩЕ

Генчо Вълчев
Тракийски университет – Стара Загора

Резюме. Социализацията на децата със специални образователни потребности е многоаспектен процес с променлива динамика и постоянно променящи се условия, детерминирани не толкова от обективни обстоятелства, колкото от индивидуалните особености на субектите на социализиращия и образователния процес. В статията са представени резултатите от изследване на учители с цел да се установят нагласите и готовността им за активно включване в процеса на приобщаващо образование. Основен метод на проучването е анкетата. Разработеният въпросник проучва както теоретичната ориентираност в проблема, така и мотивационните нагласи и прак- тическата готовност на учителите, като основна субструктура на приобщаващата среда. Целта на изследването е да се установят съществуващи дефицити в планира- нето и организацията на приобщаващия процес, от една страна, и допълнителната квалификация на педагогическите кадри, от друга страна.

Keywords: inclusive education; children with special educational needs

READINESS OF THE SUPPORTING ENVIRONMENT (TEACHERS) FOR INCLUSIVE EDUCATION OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN THE GENERAL EDUCATION SCHOOL

Abstract. Socialization of children with special educational needs is a multidimensional process with variable dynamics and constantly changing environment, determined not only by objective circumstances but rather by the individual characteristics of the subjects of the socialization and education process. The article presents the results of a pilot study of teachers in order to identify their attitudes and readiness to be actively involved in the process of inclusive education. The main survey method is the survey. The developed survey explores both the theoretical orientation of the problem and the motivational attitudes and the practical readiness of the teachers as the main substructure of the inclusive environment to participate in the process. The purpose of the study is also related to the intention to identify existing deficits in the planning and organization of the inclusive process on the one hand and the additional qualification of pedagogical staff on the other.

Dr. Gencho Valchev, Assoc. Prof.

Faculty of Education

Trakia University

 нагоре


ASPECTS OF THE PRACTICAL TRAINING OF SOCIAL PEDAGOGUES

Tsveta Delcheva

Trakia University – Stara Zagora

Abstract. The current article presents a study, which is a part of a broader study that aims to analyze, and – if required – to modernize or optimize the organization of the practical training of Social Pedagogy students in order to ensure its coherence with the dynamic conditions for professional realization. The article focuses on the final stage of the practical training of the students – the pre-graduate internship. The accent is the final product – a description of the pre-graduate internship; which is presented and defended at the state final certification examination.

Keywords: social pedagogy; practical training; practical education

Dr. Tsveta Delcheva, Assist. Рrof.

Faculty of Education Trakia University

нагоре


ЗНАКОВИ СИСТЕМИ ЗА АЛТЕРНАТИВНА КОМУНИКАЦИЯ ПРИ ДЕЦА СЪС СЛУХОВИ НАРУШЕНИЯ И МНОЖЕСТВО УВРЕЖДАНИЯ

Дияна Георгиева
Тракийски университет – Стара Загора

Резюме. Осъществяването на комуникативния процес е невъзможно без опора на знакова система, която при здравото дете се явява естественият език. В същото време, лицата с тежки нарушения, поради интензитета на проявление на техните комуникативни, психични, ментални или емоционални проблеми, имат реална потребност от използване на знакови системи, които притежават кодове, различни от тези на естествения език. Настоящата статия е посветена на кодови системи, които предоставят други възможности за комуникация при деца със слухови нарушения и деца с интензивни и комплексни комбинации от нарушения в цялостното функциониране. Представени са начини за замяна на естествения език от други знакови системи, обезпечаващи комуникация и развитие на когнитивните процеси при деца с дълбоки нарушения на слуха и речта – жестов език. Направен е описателен анализ на широко използвани системи за комуникация (пиктограмно-идеографична система, блиссистема), основаващи се на символни изображения – с различни равнища на абстракт- ност: от иконични презентации на конкретни предмети до изображения на отношения и модални предикати. Всички тези системи отразяват основните тенденции в търсенето и изграждането на адекватни средства, които да заменят естествения език в конкретните условия на специалното образование.

Keywords: sign system; natural language; alternative communication; children with hearing impairments and multiple disorders

SIGN SYSTEMS FOR ALTERNATIVE COMMUNICATION IN CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS, AND MULTIPLE DISORDERS

Abstract. The realization of the communicative process is impossible without the support of a sign system, which in the healthy child is the natural language. At the same time, people with severe disabilities, because of the intensity of their communicative, psychological, mental or emotional problems, have a real need to use sign systems that have codes other than those of the native language. This article is dedicated to code systems that provide other communication options for children with hearing imairments and children with intense and complex combinations of disturbances in overall functioning. Ways are presented which replace the natural language with other sign systems that provide communication and development of cognitive processes in children with deep hearing and speech disorders – Sign language. Descriptive analysis of widely used communication systems (pictogramideographic system, bliss system), based on symbolic images, with different levels of abstraction: from iconic presentations of specific objects to relation images and modal predicates. All these systems reflect the main trends in the search and the construction of adequate means to replace the natural language in the particular conditions of the special education.

Dr. Diyana Georgieva, Assist. Prof.

Faculty of Education

Trakia University

 нагоре


ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИЯ ПОДХОД ПРИ ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ ПЕДАГОЗИ
(върху примера на обучение по академичната дисциплина „Съвременни аспекти на гражданското образование“ на студенти педагози)

Румяна Неминска

Тракийски университет – Стара Загора

Резюме. В статията се разглежда проблемът за съвременния подход към академичното обучение. Подход, свързан, на първо място, с научната саморефлексия на преподавателя и с автономното, осъзнато учене на студентите. Този подход е наречен изследователски. Тук се описва приложението му към учебната дисциплина „Съвременни аспекти на гражданското образование“. Очертават се основните характеристики на изследователския подход и неговата комбинаторно рефлексивна същност. Описва се авторският научноизследователски опит да се конструира технология, която да бъде рефлексивна върху процеса на преподаване, процеса на учене и личностно ориентирана към субектите в този процес. Тази технология се конструира в няколко интерпретативни стъпки за саморефлексия, дейностно научаване и интерактивно прилагане на знанията и развиване на умения. Нейно същностно ядро е конструирането на казуси и развиване на казус-технологията. Целта на казус-технологията е чрез личностна рефлексия да се усвоят определено знание и умение, свързано с учебната дис- циплина, а изследователската технология има за цел емпирично да проследява, анализира и изследва цялостния процес на моделиране, усвояване и научаване. Изследователската технология има свой научен инструментариум за диагностика. Частична верификация на технологията се прави чрез емпирично изследване върху тематични области на учебната дисциплина „Съвременни аспекти на гражданското образование“. Представеното изследване е фокусирано само вър- ху един от инструментите на изследователската технология. В следващи статии следват резултатите и от другите инструменти.

Keywords: approach; technology; case studies; research; education

APPLICATION OF THE RESEARCH APPROACH TO EDUCATION OF STUDENTS OF PEDAGOGES
(on the example of education in academic discipline “Contemporary Aspects of Civic Education” of students pedagogues)

 

Abstract. The study examines the problem of the modern approach to academic education. An approach that relates first and foremost to the teacher’s self-reflection and the autonomous, conscious learning of students. This approach 401 Приложение на изследователския подход при обучение… is called – research. Here is described its application to the subject “Modern aspects of civic education”. The main features of the research approach and its combinational reflexive nature are outlined. It describes the author’s research experience to construct such technology that reflects on the teaching process, learning process, and personally oriented towards the subjects in the process. This technology is constructed in several interpretive steps for self-reflection, learning and interactive application of knowledge and skills development. Its essence is the construction of case studies and the development of case-technology. The purpose of the case-technology is through personal reflection to learn a certain knowledge and skill related to the discipline, and the research technology aims to empirically trace, analyze and explore the overall process of modeling, learning and learning. Research technology has its own scientific tools for diagnostics. Partial verification of the technology is done through an empirical study on the thematic areas of the subject “Contemporary Aspects of Civil Education”. The presented study focuses only on one of the tools of the research technology. The following articles follow the results of other tools.

Dr. Rumyana Neminska, Assoc. Prof.

Faculty of Education

Trakia University

 нагоре


АКАДЕМИЧНАТА МОТИВАЦИЯ В ОБУЧЕНИЕТО ПО „ИНЖЕНЕРНА ГРАФИКА“

Евдокия Петкова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

Резюме. Един от проблемите на съвременната педагогика е намаляващият интерес на студентите да учат и да получават знания. Това особено силно се забелязва при обучението в технически специалности. Поради тази причина е необходимо да се открие механизъм за формиране на мотивацията на студентите, за да може целенасочено да ѝ се повлияе, при което преподавателите ще могат да управляват ефективно процеса на обучение. С използването на педагогически и психологически механизми за мотивация преподавателите ще бъдат в състояние да подобрят качеството на образователния процес, както и резултатите от него. Но веднъж създаден, този механизъм е необходимо непрекъснато да се усъвършенства, тъй като, както съвременни- те млади хора, така и технологиите се променят и развиват. Целта на насто- ящото изследване е прилагане на усъвършенстван мотивиращ дидактически модел, включващ нови технологии, техники и обучаващи дидактически материали в обучението по „Инженерна графика“ с цел повишаване качеството на обучение на студентите. Резултатите от изследването на равнището на академична мотивация са сравнени с тези от предходно изследване, проведе- но на база на първичния модел. Получените резултати показват, че степента на академична мотивация и за двете изследвани групи има много добро равнище на развитие.
Keywords: academic motivation; education, innovative approaches; engineering

ACADEMIC MOTIVATION IN ENGINEERING GRAPHIC EDUCATION

Abstract. One of the problems of modern pedagogy is the declining interest of students to learn and gain knowledge. This is especially noticeable in technical subjects. For this reason it is necessary to find an appropriate mechanism to encourage student motivation so it can be purposefully influenced which will allow teachers to effectively manage the learning process. By using pedagogical and psychological mechanisms for motivation teachers can improve the quality of the learning process as well as its outcomes. This mechanism needs to constantly be improved, however, because modern young people change and technologies develop. The purpose of the present study is to implement an advanced motivational didactic model, including new technologies, techniques and teaching didactic materials in Engineering Graphics in order to increase the quality of student training. The study results on the level of Academic motivation were compared with those from a previous study based on the primary model. The results obtained show that the degree of academic motivation for both groups studied has a very good level of development.

Dr. Evdokiya Petkova

South-West University “Neofit Rilski”

 нагоре


МАТЕМАТИЧЕСКИ ТУРНИР „ДОМИНО „ОБИКНОВЕНИ ДРОБИ“ КАТО СЪБИТИЕ НА STEM DISCOVERY WEEK

Тони Чехларова

Институт по математика и информатика – БАН

Резюме. Математическият турнир се разглежда в образователен контекст, с очакване за повишаване на образователния ефект при използване на дидактическа игра поради повторяемостта ѝ и допълнителната мотивация за победа. Представена е европейската инициатива STEM Discovery Week за подкрепа на STEM образованието в училище и сътрудничеството между заинтересованите страни в тази област. Описан е „Математически турнир „Домино „Обикновени дроби“ като едно от събитията в България, проведено в рамките на тази инициатива. Разгледано е дидактическо домино „Обикновени дроби“. При разработването му е използвана идеята за включване на паркетиращи плочки в стила на Мориц Ешер при изобразяване на обикновени дроби. Описани са специфични особености – например, че в повечето случаи при оцветяване с два цвята с една фигура могат да се представят две различни обикновени дроби. Обсъдени са задачи с плочки от разглежданото домино. Предоставени са дигитални ресурси със свободен достъп във „Виртуален училищен кабинет по математика“, разработван в секция „Образование по математика и информатика“ на Института по математика и информатика на Българската академия на науките, които могат да се използват за подготовка за игра с домино и самопроверка за разбирането на обикновените дроби. Анализирани са резултати от решенията на задача с плочки от дидактическо домино „Обикновени дроби“ в онлайн състезание „VIVA Математика с компютър“.
Keywords: didactic tournament; didactic tool; didactic dominoes; online competition

MATHEMATICAL TOURNAMENT „DOMINO “FRACTIONS“ AS AN EVENT AT STEM DISCOVERY WEEK

Abstract. The mathematical tournament is considered in an educational context, with an expectation to increase the educational effect of the use of didactic game due to its repeatability and additional motivation for victory. The European STEM Discovery Week initiative for STEM education in school and the cooperation of stakeholders in this field is presented. The “Mathematical Tournament” Domino “Fractions” has been described as one of the events in Bulgaria held within this initiative. The didactic Domino “Fractions” is considered. In its development, it was used the idea of incorporating Moritz Escher’s tessellating tiles in the depiction of fractions. Specific features have been described, for example, in most cases, in two-color coloring, two different common fragments can be represented by one figure. Discussed are tasks with tiles of the considered domino. Digital resources with free access are provided in the Virtual Mathematics Laboratory, developed in the Education in Mathematics and Informatics Department of the Institute of Mathematics and Informatics of the Bulgarian Academy of Sciences, which can be used for preparation for a game of dominoes and self-examination for the understanding of common fractions. The results of the solution of a tasks of didactic domino tiles “Fractions” in the online VIVA Mathematics with Computer Competition are analyzed. *

Prof. Dr. Toni Chehlarova

Institute of Mathematics and Informatics

Bulgarian Academy of Sciences

нагоре


 

LEARNING MATURITY

Alina Gîmbuță
Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița – Năsăud (Romania)

Daniela-Carmen Berințan
Liceul cu Program Sportiv – Bistrița (Romania)

Marijana Mikulandra
Osnovna škola Tina Ujevića – Šibenik (Croatia)

Krzysztof Kij
Szkoła podstawowa nr 1 w Humniskach (Poland)

Katja Sivka
JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina (Slovenia)

Abstract. This article presents the qualitative data analysis on the importance and the impact of learning activities conducted as a strategic partnership between four schools from Romania, Croatia, Poland and Slovenia where the target groups and direct beneficiaries have been students aged between 11 – 16 years old, teachers and staff of these schools. The collected data reflects personal points of views on how people grow up using non-formal educational strategies, how they are motivated to make some important changes in their life, to break some barriers in their carrier guidance and personal development, to break some invisible obstacles in relationships between people of different age, visions, ethnicity and culture.
Keywords: non-formal education; ethics; environment education

Dr. Alina Gîmbuță Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița Năsăud, Romania

Ms. Daniela-Carmen Berințan Liceul cu Program Sportiv Bistrița, Romania

Ms. Marijana Mikulandra Osnovna škola Tina Ujevića Šibenik, Croatia

Mr. Krzysztof Kij Szkoła podstawowa nr 1 Humniskach, Poland

Ms. Katja Sivka JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina Rogaška Slatina, Slovenia

 нагоре


SOME TRENDS IN IMPROVING MANAGERS’ EDUCATION ON THE LEGAL AND FINANCIAL ASPECTS OF SPORTS CLUBS IN ROMANIA

Manuel Cristian
Firică Spiru Haret University of Craiova (Romania)

Abstract. The research results on the improving managers’ education related legal and financial aspects of sports clubs in Romania are presented in this article. Our analysis evaluates the income structure of sports clubs and investigates the proportions gained from public sources and from the club’s own resources. It is known that gifts and sales of advertising facilities represent the largest part of their own private resources and we have analyzed their impact on total income from all sources and business relations issues related to the sale of advertising facilities based on sponsorship in Romania. These studies are needed by club managers for comprehensive information on funding sources. When setting up sports organizations’ budget, they include spending of its own private and public resources. The greater the volume of income, the broader the spectrum of activities that can be offered by a sports club. In the formation of the budget is needed experience for create one’s own private financial resources, which come mainly from gifts, the sale of advertising media, rented premises, sports activities and enter prise revenues such as transfer of players. The results of our research (2015-2016) were verified by statistical methods in combination with socio-psychological aspects: comparison of structures, the test of proper identity, the estimate of parameters of the basic complex, socio-professional aspects. Based on these data we have generalized the results for all sports clubs.
Keywords: education; legislation; financial sources; advertising; sponsorship

Mr. Manuel Cristian Firică

University of Craiova

 нагоре


СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 2, 2019

Следваща статия

Все повече възрастни продължават да учат

Следваща статия
Все повече възрастни продължават да учат

Все повече възрастни продължават да учат

Деца участват във фолклорни експедиции

Деца участват във фолклорни експедиции

Училище на бъдещето

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2021, година XCIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG