"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 47, 2022

Отборът

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-11-2022
in Брой 47, 2022
A A

Зина СОКОЛОВА

Ранно детско развитие, качествено приобщаващо образование за децата с увреждания и специални потребности и закрила от насилие за всяко дете. Това е фокусът на националната кампания под надслов „Подкрепи отбора на бъдещето – децата“ на УНИЦЕФ България. Идеята е да се съберат средства, с които да се осигури възможно най-ранна интервенция за установяване на затруднения и предоставяне на подкрепа за семействата. Защото първите години от живота на едно дете са решаващи за неговото развитие. А всяко заслужава да получи най-добър старт в живота. За тази цел е необходимо изграждането на национална система за ранна интервенция, за да могат всички семейства с деца от раждането до 2 години да получават професионална и ефективна подкрепа.
Качественото приобщаващо образование за децата със специални потребности е друг oсновен акцент в кампанията. Данните показват, че 32 000 е приблизителният брой на децата с увреждания у нас. От тях около 10 000 не посещават училище или детска градина, а близо 15 000 са невербални и изпитват затруднения да общуват.
Насилието у дома, в училище, в общността и онлайн застрашава здравето и емоционалното състояние на децата. То може сериозно да повлияе не само на тяхното, но и на бъдещето на всички нас. Затова обществото, като един отбор, трябва да подкрепи отбора на бъдещето – децата. Спасяването поединично няма да помогне, въпреки добрите примери за преуспяване у нас и в чужбина. Не може да сме безразлични, ако десетки хиляди деца са без перспектива за развитие или пък ако позволим безконтролното насилие върху най-беззащитните членове на обществото да съсипе бъдещето им.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Кръстопътища Вестник "Аз-буки"За да има утре Вестник "Аз-буки"Двоен ефект Вестник "Аз-буки"Дигиталните учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Близо 14 000 гимназисти на стаж във фирми

Next article

Европа регистрира най-топлия октомври

Next article
Европа регистрира най-топлия октомври

Европа регистрира най-топлия октомври

Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49

Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"