"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2016

Foreign Language Teaching, Number 2/2016, Volume 43

Анелия Vracheva от Анелия Vracheva
13-04-2016
in Contents of Foreign Language Teaching, 2016
A A

СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS

 

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Невронауките в помощ на преподаването на чужди езици
[Neurosciences in Favor of Foreign Language Teaching]
/
Таня Димитрова / Tanya Dimitrova – стр. / p. 127

icon Open the full text

 

Преводът – процес на транскодиране
[Translation: a Process of Transcoding
/
Ирена Кръстева / Irena Kristeva – стр./ p. 137

icon Open the full text

 

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Тенденции в развитието на образованието по класически езици и класическа древност на Балканите (Гърция, Македония, Сърбия, Румъния)
[Teaching Classical Languages and Classical World in the Balkans (Republic of Greece, Macedonia, Serbia, Romania)]
/
Борис Вунчев, Мирена Славова, Йоана Сиракова, Люба Радулова / Boris Vounchev, Mirena Slavova, Yoana Sirakova, Luyba Radilova – стр./ p. 146

icon Open the full text

 

Comparative Analysis of the Textual Competence of Bulgarian Students in English as a Foreign Language, and in Bulgarian /
Albena Nikolova – стр. / p.171

icon Open the full text

 

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY

 

Българските елементи в роднинската терминология при гагаузите
[Bulgarian Elements in Kinship Terminology in Gagauz] /
Емил Боев / Emil Boev – page. / p. 182

icon Open the full text

 

PORTRAITS / ПОРТРЕТИ

Стефана Димитрова [Prof. Stefana Dimitrova, Dr. Honoris Causa at 80] /
Донка Мангачева / Donka Mangacheva – стр. / p.185

icon Open the full text

 

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Актуалните тенденции в лингвистиката в полза на чуждоезиковото обучение
[Current Trends in Linguistics Enhancing Foreign Language Teaching] /
Красимира Алексова / Krasimira Aleksova – стр./ p. 191

icon Open the full text

 

Нов ценен лексикографски труд
[New Valuable Lexicographical Work] /
Гинка Георгиева / Ginka Georgieva – стр./ p. 205

icon Open the full text

 

EVENTS / ХРОНИКА

Патронeн празник в профилиранатa гимназия с интензивно изучаване на румънски език „Михай Еминеску“
[Patron’s Day in Romanian Language High School “Mihai Eminescu”] /
Нина Котева / Nina Koteva – стр./ p. 208

icon Open the full text

 

IN MEMORIAM

Татяна Михайловна Николаева
[In Memoriam: Tatyana Mikhaylovna Nikolayeva] /
Стефана Димитрова / Stefana Dimitrova – стр./ p. 212

icon Open the full text

 

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ

Концепт как лингводидактическая категория
[Concept as Linguodidactic Category]
/
Аглая Маврова / Aglaya Mavrova – стр. / p. 217

icon Open the full text

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF THE „AZ BUKI“ JOURNALS /
READ IN THE LATEST ISSUES OF „AZ BUKI“ JOURNALS – page/ p. 225

 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – page/ p. 227

нагоре


НЕВРОНАУКИТЕ В ПОМОЩ НА ПРЕПОДАВАНЕТО НА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ

Таня Димитрова

Икономически университет – Варна

Absract. Приложението на новите технологии в невронауките допринесе за революционни открития, които предоставят възможност за привеждане на методите на обучение в синхрон с функционалните възможности на мозъка. Огледалните неврони, звученето на всеки език на различна честота на звука, ролята на хипоталамуса – „емоционалния мозък“, за запаметяването, са научно доказани факти. Те могат да отключат резервите на мозъка, като го използват цялостно, балансирайки неговия аналитичен и творчески потенциал. Най-иновативният метод, който ги използва – сугестопедията, е все още далеч от полезрението на традиционалистите.

Кеywords: mirror neuron, audiogram, suggestоpedic method, emotion, peripheral perceptions

NEUROSCIENCES IN FAVOR OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract. The application of new technologies to neurosciences contributed to revolutionary discoveries which allow to synchronise the methods of teaching with brain’s functional abilities. The mirror neurons, the sound of every language on a different sound frequency, the role of hypothalamus – “the emotional brain” of memorizing – all these are scientifically proven facts. They can unleash brain’s reserves by using it completely, balancing its analytical and creative potential. The most innovative method that uses the brain reserves – suggestopedic method is still far away from the vision of traditionalists.

Ms. Tanya Dimitrova

University of Economics – Varna


ПРЕВОДЪТ – ПРОЦЕС НА ТРАНСКОДИРАНЕ

Ирена Кръстева

Sofia University

Absract. Статията анализира критично някои аспекти на семиотично-трансформационния модел на превода. Първата част проблематизира машинния превод, а втората представя залозите на науката за превода, така както я разбира българският семиотик Александър Людсканов.

Keywords: machine translation, science of translation, semiotics, transcoding

TRANSLATION: A PROCESS OF TRANSCODING

Abstract. The article analyzes some aspects of the semiotic-transformative model of translation. The first part problematizes machine translation. The second part presents the stakes of the science of translation, as it is understood by the bulgarian semiotician Alexander Lyudskanov.

Irena Kristeva, Assoc. Prof., DSc.

University of Sofia

нагоре


ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО ПО КЛАСИЧЕСКИ ЕЗИЦИ И КЛАСИЧЕСКА ДРЕВНОСТ НА БАЛКАНИТЕ (ГЪРЦИЯ, МАКЕДОНИЯ, СЪРБИЯ, РУМЪНИЯ)

Борис Вунчев, Мирена Славова, Йоана Сиракова, Люба Радулова

Sofia University

Abstract.. Текстът представя резултатите от съвместно проучване на екип от преподаватели от Катедрата по класическа филология към Факултета по класически и нови филологии на Софийския университет на преподаването на класически езици и класическа древност в някои балкански страни. Изследването цели да очертае основни тенденции в развитието на образователните програми в различните културни и обществени контексти, които отразяват както разширяването на полето на класическата филология като научна област, така и спецификите на националните образователни системи. Показани са разнородни практики на присвояване и усвояване на античното езиково и културноисторическо наследство в средното и висшето образование в стремежа за хармонизиране на обучението с изискванията на новите поколения обучаеми и за създаване на чувство за общностна европейска идентичност при съхраняване на спецификите и на собствения национален профил.

Keywords: education, Classics, ancient languages, identity, Balkans, secondary education, higher education

TEACHING CLASSICAL LANGUAGES AND CLASSICAL WORLD IN THE BALKANS (GREECE, MACEDONIA, SERBIA, ROMANIA)

Abstract. This paper shows the outcomes of a study carried out at the Department of Classical Philology at the Faculty of Classical and Modern Philology in Sofia University, dealing with latest trends in classical education in the Balkan area. It aims to outline some crucial characteristics of teaching and learning ancient languages, history and culture in secondary and higher education in the countries of the Balkan Peninsula. Emphasis is put on the different ways by which different educational systems face the challenges in harmonizing their own national features with both the new development and research tendencies in classics and the new generations’ requirements. In all the countries surveyed, a central issue comes to the fore: education in classics turns out to be a strong medium for actualizing both the common European identity of diverse nationhoods and the countries’ own national distinctiveness.

Prof. Mirena Slavova, DSc., Dr. Yoana Sirakova, Assoc. Prof., Dr. Boris Vounchev, Assoc. Prof., Dr. Luyba Radilova, Assist. Prof.

University of Sofia

нагоре


COMPARATIVE ANALYSIS OF THE TEXTUAL COMPETENCE OF BULGARIAN STUDENTS IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE, AND IN BULGARIAN

Albena Nikolova

University of Sofia

Abstract. This article aims to present a comparative analysis of the textual competence of Bulgarian students in English as a foreign language, and in Bulgarian. The corpus includes narrative and argumentative essays in English and Bulgarian, on the basis of which the tested persons’ skills in both languages are assessed. The texts are analyzed against criteria such as text structure, macrostructure and cohesion. Attention is paid to language facts such as vocabulary/lexis, grammar, phraseology and syntactic structures.

Keywords: comparative study, textual competence, narrative competence, text structure, cohesion


КОНЦЕПТ КАК ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКАЯ КАТЕГОРИЯ

Dr. Aglaya Mavrova

Софийский университет им. Св. Климента Охридского – Болгария

Abstract.. В статье концепт рассматривается как лингводидактическая категория, способствующая созданию межкультурной модели обучения иностранному (русскому) языку и культуре. С этой точки зрения акцент ставится на ментальные (когнитивные) процессы, что является оправданным в условиях специфического социокультурного и образовательного контекста преподавания и изучения русского языка в болгарской средней школе. Семантизируются тесносвязанные с лингводидактикой понятия образование and обучение. Выявляются основные характеристики (лингвокультурного) концепта, интерпретированные в лингводидактической перспективе. В заключение дается определение лингводидактического концепта.

Keywords: intercultural competence, education, learning, linguodidactic concept

CONCEPT AS LINGUODIDACTIC CATEGORY

Abstract. The article regarded a concept as a linguodidactic category. Concepts education and learning are defined in relation to linguodidactics. The text analyses the main characteristics of the linguocultural concept and interpret it in linguodidactic perspective. A definition of a linguodidactic concept is proposed.

Dr. Aglaya Mavrova, Assoc. Prof.

University of Sofia

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 1/2016, Volume 43 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2016, Volume 43 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 6/2016, Volume 43 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 2/2016, Volume 24

Next article

Новите учебници – под лупа

Next article

Новите учебници – под лупа

Силни изяви в бадминтона

Безплатна детска градина за всички

Безплатна детска градина за всички

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"