"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2015 Брой 20, 2015

Кирил и Методий ни обединяват

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-05-2015
in Брой 20, 2015
A A

Организатор на форума е славистичното ядро на един от най-старите университети в Европа, начело със световноизвестния учен проф. Александър Наумов. В работата на форума участва и вицепрезидентът на Република България Маргарита Попова. В дискусиите се включиха посланикът на страната към Светия престол проф. Кирил Топалов и посланикът ни в Италия Марин Райков.

„Досега Кирило-Методиевата проблематика се свеждаше преди всичко до диалога и до конфликта между Изтока и Запада като конфликт между православие и католицизъм – коментира проф. Наумов. – Днес това противостояние придобива друго значение. Първата и главна задача на славистите е да направим нов „прочит” на Кирило-Методиевото дело. Да излезем извън проучванията на тежките преводи и спорове за букви и знаци. Кирило-Методиевите изследвания имат много по-широка перспектива, много по-полезно би било, ако направим международно партньорство за създаване на история на идеите на двамата братя и на тяхния обмен в европейското научно пространство. Точно това е и целта на поредицата от форуми, чието начало поставяме във Венеция“, обобщи той.

„Всеки славянски народ припознава в лицето на Кирил и Методий своите Учители. Всеки славянски народ е написал своя история за тях – казва проф. Далибор Добиаш от Академията на науките на Чехия. – Но по-важното е, че Светите братя повече ни обединяват, отколкото разделят.”


„На фона на многото тревоги и събития, които се случват в Европа и на Балканите, чрез форума се потопих в науката. Дадох си сметка за настоящето и знам, че сме се отправили към бъдещето чрез хуманизма, стъпвайки на политики, основани на знанието”, сподели вицепрезидентът Маргарита Попова.

Четете повече в бр. 20, 14 – 20 май 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Да запазим облачето бяло 70 млн. лв. за иновативни фирми Default ThumbnailМедицина и компютърни науки – най-желани Председателството на ЕС е национален приоритет

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Международни

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Chemistry, Number 3/2015, Volume 24

Next article

Педагогика, година LXXXVII, книжка 4, 2015

Next article

Педагогика, година LXXXVII, книжка 4, 2015

Зрелостниците от професионалните гимназии също с две матури

Зрелостниците от професионалните гимназии също с две матури

С ново знаме за празника

С ново знаме за празника

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"