"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 35, 2017

За хората и троловете

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
31-08-2017
in Брой 35, 2017
A A

Какво е интернет тролът? В Речник на думите в българския език четем: „Човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори, с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги провокира или тормози или просто да попречи на нормалния тон на водения разговор“ (http://rechnik.info/интернет+трол).
За мен не са толкова важни мотивите за хулиганското поведение на трола – той може да се зарежда с енергия от отрицателните емоции на хората, а може и да получава пари, за да манипулира свободната комуникация. И в двата случая поведението му е осъдително. Интересува ме обаче проследяването и съставянето на модел на езиковото поведение на трола. Ето един опит за моделиране по популярен сценарий – човек се изказва в интернет-пространството в подкрепа на публична личност:
Х (човек) твърди, че Y (публична личност) е +, т.е. харесва го, поддържа го.
Следва тролска намеса, в която виждам три основни модела:
а) Z (трол) твърди, че Y е –, но по обиден за X начин – атакува се например менталното здраве, социалният статус, сексуалната ориентация и пр. на Y;
б) Z атакува по обиден начин самия Х;
в) Z публикува съобщение извън темата, за което е известно, че буди интерес – например за поскъпване на стока или услуга – и по този начин манипулира комуникацията.
Съставянето на модели на тролско езиково поведение може да помогне на участниците в публичната комуникация и на модераторите да разпознават троловете. А съдбата на разпознатия трол трябва да е е ясна: бан и чао, мили ми троле.

Иво Панчев
е гл. асистент в Секция за общо и сравнително езикознание на ИБЕ „Проф. Л. Андрейчин“.
Занимава се с превод, лингвокултурология, съпоставително езикознание.

Четете повече в бр. 35, 31 август – 7 септември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

„Натурален“ ли е нотариалният акт? Защо Левски, а не Лъвски Кой е бил искрен според древните българи В него момент, от него момент

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Написаното остава

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Български език и литература, книжка 4, година LIX, 2017

Next article

Mathematics and Informatics, Number 4/2017, Volume 60

Next article

"Математика и информатика", книжка 4, година LX, 2017

Красота, която респектира и възпитава

Красота, която респектира и възпитава

В училището за шампиони

В училището за шампиони

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"