"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2017 Брой 6, 2017

В областта ни живеят 10 на сто от децата на България

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-02-2017
in Брой 6, 2017
A A

В областта от 2012 г. електронен регистър събира данни за всяко дете в риск от отпадане от училище. 1167 пък са педагогическите специалисти в Пловдивско, подготвени да идентифицират проблема.
Екипът на РУО – Пловдив, изпълнява регионалните планове, свързани със Стратегиите за образователна интеграция и за намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система. Използвани са анализите за отсъствията на учениците и причините за тях за предходните две учебни години по индикатори – „Брой неизвинени и извинени отсъствия“, „Дял на учениците, повтарящи класа“ и „Дял на напусналите ученици“.
„Виждаме, че учениците с голям брой неизвинени отсъствия най-често имат семейни проблеми – семействата им са социално слаби, децата имат обучителни трудности, не владеят добре български. При идентифициране на ученик в риск от отпадане се прилага индивидуален подход, за да помогнем най-добре на детето и да не допуснем то да спре да посещава училище“, казва Киркова. Тя подчертава, че Управлението непрекъснато контролира дали отсъствията се вписват коректно и дали класните ръководители спазват задължението си да анализират и оценяват рисковите фактори за отпадане от училище.
Успоредно с традиционните механизми за превенция се прилагат и нови подходи, като работа с родителите и подобряване на училищната среда. През миналата учебна година са проведени 463 форума за обмен на добри практики между специалистите. Работещи модели за намаляване на отпадането са дейностите по националните програми на МОН – „На училище без отсъствия“ и „С грижа за всеки ученик“, проекта „Твоят час“, организирането на спортни клубове и дейностите към Младежкия Червен кръст.
В Пловдив кандидатстването за I клас тази година ще се осъществи централизирано. Всеки родител ще регистрира детето си в електронна платформа, като има правото да посочи 5 училища.

Четете повече в бр. 6, 9 – 15 февруари 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Иновацията води до качество Технофест в Казанлък през юни В търсене на баланс между наука и изкуство В Морската гимназия държат здраво руля

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Повтаряемост или повторяемост?

Next article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017

Next article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017

"Математика и информатика", книжка 1, година LX, 2017

Foreign Language Teaching, Number 1/2017, Volume 44

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"