"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 27, 2018

От оловните батерии до водородната енергетика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-07-2018
in Брой 27, 2018
A A

Институтът е водещ изследователски център, който си поставя за цел да провежда фундаментални и приложни изследвания в областта на електрохимичните източници на ток, наноматериалите и електрохимичното материалознание. Той поддържа тесни връзки с представители на бизнеса не само у нас, но и в международен план. През последните 10 години Институтът работи по проекти с участието на над 37 държави от 6 континента. Реализирани са и 8 проекта по програми на Европейския съюз, 4 с организации извън ЕС и други.

„Институтът по електрохимия и енергийни системи е с 50-годишна история и в него умело се съчетават фундаменталните и приложните изследвания“, заявява заместник-председателят на БАН чл.-кор. Константин Хаджииванов. Учените в него фокусират изследванията си върху създаването на нов тип презареждаеми батерии, водородна енергетика, разработване и изпитване на нови материали за приложение в различни електрохимични системи, разработване и въвеждане на теоретична електрохимия и електрохимични методи. В Института е създаден прототип на презареждаема цинк-въздух батерия, която решава ключовия проблем на тези електрохимични източници на ток – възможността да бъдат използвани като презареждаеми акумулаторни устройства. Най-перспективният екологичен метод за производство на водород е модулният водороден генератор с анионпроводяща мембрана – също разработка на учените от Института. В него е разработена и иновативна горивна клетка – лабораторен образец. Архитектурата й елиминира основни недостатъци на стационарните клетки, които са свързани с бързата деградация на електродите поради образуване на вода, която разрежда горивото и предизвиква ускорена корозия.

 

Четете повече в бр. 27, 5-11 юли 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Първия „Рибен буквар“ показва БАН Да живееш с бяло джудже Проследиха радиосигнал до изненадващ район Находчивите папагали

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 3, 2018

Next article

На „училище“ в света на Хигс бозона

Next article
На „училище“ в света на Хигс бозона

На „училище“ в света на Хигс бозона

Chemistry, Number 4/2018, Volume 27

ЕП се обявява срещу ранните бракове

ЕП се обявява срещу ранните бракове

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"