"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 39, 2018

Опитваме да променим обществения климат, в който губим ценности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-09-2018
in Брой 39, 2018
A A

Неща, които интересуват всички, но в делника забравяме за тях.“ Това казва в интервю за в. „Аз-буки“ проф. д.ф.н. Анастас Герджиков – ректор на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, по повод 130-годишнината на Алма матер. Според ректора е ясна концепцията за това как трябва да изглежда стратегията за бъдещото развитие на СУ до 2030 г., но в момента се изпипват детайлите. Опитваме се да променим дейността си, така че тя да е в унисон с промените в обществото и технологиите. В стратегията за развитието на Университета са залегнали и обичайните ни цели – да бъдем водещият образователен, изследователски и културен център в страната. Нещо, което сме постигнали и което българските и международните класации показват. Но тъй като мястото никога не ни удовлетворява, опитваме се да станем още по-добри, а образованието и научните изследвания – още по-качествени. Тази традиционна наглед цел е по-важна от всичко друго.
Ректорите не само подкрепят болезнената за тях реформа, която тече през последните 4 – 5 години от излизането на Стратегията за развитие на висшето образование насам, а и предлагат нови допълнителни правилни стъпки в посока реформиране на висшето образование. Най-важното беше направено. То е свързано с това да се повиши качеството чрез няколко инструмента. Първо – с мощния инструмент на финансирането, което вече не се разпределя само чрез броя на студентите, а и според качеството, за което има обективни критерии, с които можем да го измерваме. Второ – да се ограничи приемът. Поради демографската криза вместо местата във висшите училища да са по-малко от кандидатите, отдавна е обратното. Това влияе негативно на нивото на приетите студенти и оттам – на качеството на висшето образование.
Ректорът на СУ пожелава на всички колеги – преподаватели, изследователи, студенти, докторанти, най-напред да изпитват удовлетворение от работата си, което означава най-вече това, че човек е намерил призванието си. Няма никакъв смисъл да учиш нещо, което не ти е призвание, просто за да получиш диплома. Нито има смисъл да бъдеш преподавател или изследовател, ако те влече нещо друго.

Четете повече в бр. 39, 27 септември – 3 октомври 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Проф. д.ф.н. Димитър Веселинов – директор на Департамента за информация и усъвършенстване на учители, СУ „Св. Климент Охридски“ : Когато има иновативно съдържание, има и добри резултати Проф. д-р Лучия Антонова, директор на Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН: Старите думи и историята на българския език са златното ни съкровище, сравнимо с Панагюрското Акад. Юлиан Ревалски, председател на Българската академия на науките: Предлагаме 25 продукта с висока степен за внедряване Проф. Ива Христова, директор на Националния център по заразни и паразитни болести: Проблемът с употребата на антибиотици е особено сериозен и вече говорим за свръхконсумация

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Интервю

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Философия, година XXVII, книжка 3, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 7, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 7, 2018

Foreign Language Teaching, Number 5/2018, Volume 45

Професионално образование, година XX, книжка 5, 2018

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"