"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 43, 2018

Магията, наречена ЦЕРН

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-10-2018
in Брой 43, 2018
A A

Те използват най-големите и най-сложните научни инструменти в света – ускорители и детектори, за да изучават базовите съставки на материята – основните частици. Ускорителите, като Големия адронен колайдер (LHC) и Супер протон синхротрона (SPS), карат частиците да се блъскат една в друга при скорост, близка до тази на светлината. Процесът дава на физиците познания за това как частиците взаимодействат помежду си, и представа за основните закони на природата. Детекторите, като ATLAS и CMS, който е с най-голямо българско участие, наблюдават и записват резултатите от тези сблъсъци.
Още 40 български преподаватели по ИТ и инженерни дисциплини имаха възможност да се докоснат до магията на ЦЕРН. „Обученията на български преподаватели по природни науки се провеждат от 11 години, а на ИТ учители от пет“, пояснява Зорница Захариева. Тя е част от екипа на ЦЕРН вече 16 г. Години наред е ангажирана с управлението на ускорителите в ЦЕРН, а от 2017-а отговаря за планирането на ресурсите и бюджетния контрол на целия сектор „Изследвания и информационни технологии“.
По време на обученията учителите имат възможност да се запознаят с последните научни достижения и да разкажат на своите ученици какво са видели и научили. „Затова имаме нужда от вас“, обърна се към учителите ръководителят на обучителните програми за преподаватели в ЦЕРН Джеф Винер. Той ги запозна и с възможностите за използване на информацията, презентациите и видеоклиповете от ЦЕРН в учебните часове, а също и с различни майсторски класове, обучителни и стажантски програми за ученици и студенти, книги, статии и видеоматериали, които също са на разположение на преподавателите.

 

Четете повече в бр. 43, 25 – 31 октомври 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

По-добра среда за по-добра наука Севлиево отново е сцена на науката Строим модерна научна лаборатория на Антарктида Мръсният въздух влошава умствените способности

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 5, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 8, 2018

Next article

Педагогика, година XC, книжка 8, 2018

сп. "История", книжка 5, година XXVI, 2018

80% от българското участие в „Хоризонт 2020“ е в големи проекти

80% от българското участие в „Хоризонт 2020“ е в големи проекти

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"