"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 48, 2018

От таблото на стената до 3D холограмите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-11-2018
in Брой 48, 2018
A A

Те бяха изпреварили времето си и показваха истории, които не можехме да си представим и в най-богатите си фантазии. „Немислимите“ технологии не само дойдоха много по-бързо от очакваното, но вече са естествена част от ежедневието ни. Хората днес се учудват не на поредните новости, а по-скоро на липсата им.
Направи ли ни това обаче „по-устойчиви“ по отношение на революционното развитие на техниката? Допреди седмица отговорът щеше да е „Да“. След откриването на новите кабинети по природни науки в столичното 134. СУ „Димчо Дебелянов“ обаче отговорът е „Едва ли“. Те се отличават не с фантастична визия, а с това, че днес предоставят на децата и техните учители работещи технологии, по които ще се обучават всички деца в бъдеще. Общо два нови кабинета са започнати от бял лист като концепция, за да се превърнат в едни от най-модерните не само в страната ни. Изградени със средства на училището и на световната неправителствена фондация ОРТ, те са част от тукашния Център по природни науки. Идеята е преподаването да премине на качествено нов етап – от прашното табло с Менделеевата таблица на стената до триизмерните холограми, даващи възможност за качествено различен начин на визуализация и много по-активно участие на учениците в урока.
Всъщност става дума за две досегашни класни стаи, от чието старо оборудване не е останало нищо. Помещенията са оцветени в подходящи тонове, подпомагащи учебния процес. Вместо старите чинове има маси, позволяващи групирането в модули за работа в екип. Дървеният подиум е заменен от своеобразен „капитански мостик“ – място, на което презентаторът се вижда еднакво добре от всички. Не сте прочели грешно – кабинетите пращат в миналото образа на учителя, който ни кара да отворим учебника на определена страница и сами да четем новия материал. Мястото му вече е пред големия интерактивен екран, с който управлява урока, използва мултимедия, презентации и методи за групова работа и оценка.

 

Четете повече в бр. 48, 29 ноември – 5 декември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Нашата Трета гимназия В СПА столицата на Балканите Потомствените професии привличат По униформите ще ги познаете

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Съюзи с особени изисквания

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

Обещаните по-високи учителски заплати - факт

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"