"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 14, 2019

По дипломата ще ги познаете

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-04-2019
in Брой 14, 2019
A A

Със златен медал са отличени Александра Йовкова, Ирина Христова, Лили Стефанова – ученици в Природо-математическата гимназия в Ловеч. Задачите, които решават, са свързани с приложения на Теоремата на Менелай за вписани окръжности. Теоремата от златния фонд на древногръцката математика се превръща в „златния“ урок, който носи златен медал на младите математици.
Има уроци, които не са между кориците на учебниците. На кой мъдрец педагог се приписва сентенцията? В случая, с медалистите от Москва, не това е най-важното. Факт е, че в едно училище са заложили на компетентностния подход. Или да дават на възпитаниците си теоретична подготовка, която да преплита овладяването на базови умения.
„Как го правим? Не е кой знае какво. Просто работим така, както трябва.“ Обяснението на Димитър Петков – директор на Природо-математическата гимназия в Ловеч, е далеч от патетиката. „Следим проявите на учениците си от първия учебен ден. Успехите на световно или национално състезание са логично следствие на училищното им ежедневие. Прилагането на знание безусловно провокира мисленето. Едно ново тълкуване на причинно-следствени връзки, от своя страна, може да доведе до създаване на плодотворна иновация. Как, мислите, се чувстваме, когато в авторитетен университет чуем: „О, тези са от Ловешката математическа“. Ясно – много са добри. Признавам, самият аз, когато назначавам учители, не гледам само дипломата за висше образование, задължително гледам и тази за средното. Ако кандидатът е завършил нашата гимназия – то вече е атестат, че подготовката му е качествена. Така подбираме екипа. Разбира се, ценим другите училища. Но при нас знаем кой кой е. Независимо от това вече се очертава сериозният проблем – търси се учител.“

 

Четете повече в бр. 14, 4 – 10 април 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Грижата за кадрите започва от училище Сочат ли бъдещето иновативните училища Над 2000 ученици тренират хокей на трева МОН публикува насоки за използване на изкуствен интелект в училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Мотивиращ, а не санкциониращ законопроект

Next article

Все повече възрастни продължават да учат

Next article
Все повече възрастни продължават да учат

Все повече възрастни продължават да учат

Деца участват във фолклорни експедиции

Деца участват във фолклорни експедиции

Училище на бъдещето

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"