"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 17, 2019

Налице са нормите, трябва да се научим да ги спазваме

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-04-2019
in Брой 17, 2019
A A

В първия дебат се включиха началниците на регионалните управления по образованието, представители на висши училища, които подготвят бъдещи учители, неправителствени организации.
„Дали имаме нужда от стратегия за възпитанието? По-скоро ни е нужно да говорим за възпитанието. И точно с такъв разговор днес мислим за бъдещето на нашите деца, за общото ни бъдеще. Обществените нагласи и очаквания са образователните институции освен да образоват, и да възпитават младите поколения“, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
А как изглеждат акцентите на приоритетните възпитателни цели – формиране на нравствени ценности и възпитание в нравственост и добронамереност; възпитание в толерантност, в уважение към другите и към институцията; възпитание в отговорност, дисциплина, преодоляване на агресията и повече позитивизъм. Особен инструмент в тази насока е гражданското образование и възпитание. Но като че ли в два пункта са събрани приоритетните възпитателни цели – формиране на интереси и мотивиране за учене и разбира се, взаимодействието с родителите.
Какви могат да бъдат факторите за реализиране на възпитателната работа. На първо място, това е личността на учителя и на класния ръководител. В Стратегията особено място се отделя и на извънкласните, извънучилищните и проектните дейности.
Кои са факторите, които затрудняват възпитателната работа. Такива са слабата активност по отношение на извънкласните и извънучилищните дейности; неефективност във взаимодействията училище – семейство; дори разминаването в очакванията на образователната институция и семейството по отношение на отговорностите за възпитанието на детето.
„Общата ни задача и мисия е да направим децата по-добри, по-можещи, по-образовани. Това означава и двете страни – и училището, и семейството да положим повече усилия, за да постигнем тази обща задача“, обобщава министър Вълчев. А какъв е смисълът на подобни диалози – да се идентифицират мерките, които ще имат най-голям ефект за изпълнението на възпитателната функция на образователните институции. Една от крайъгълните цели е – налице са нормите, трябва да се научим да ги спазваме и да научим на това и нашите деца.

Четете повече в бр. 17 – 18, 24 април – 8 май 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Всеки трябва да знае български Да отгледаш откривател Държава и наука – заедно срещу COVID-19 8916 студенти ще учат безплатно

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Употреба на главните букви в български

Next article

Педагогическата квалификация гони качество

Next article

Педагогическата квалификация гони качество

Учителят, който вдъхновява с музика

Учителят, който вдъхновява с музика

Да учиш на игра

Да учиш на игра

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"