"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 35, 2019

От „Хоризонт 2020“ към „Хоризонт Европа“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-08-2019
in Брой 35, 2019
A A

Той обхваща участията на организации от различни  страни за първите 4,5 години от действието на „Хоризонт 2020“. Повечето проекти на „Хоризонт 2020“ се изпълняват от консорциуми от партньори от различни страни. Те генерират европейска добавена стойност, която надхвърля приноса на всяка отделна страна. Основните данни за резултатите от 4,5-годишното действие на програмата „Хоризонт 2020“ са следните: €33.1 милиарда от бюджета ЕС, разпределени за сключени договори; 19 292 сключени договора от общо 155 196 предложения; 11,9% от предложенията са успешни; 88 374 участия в сключени договори за 27 355 различни участници от 148 държави. Това е първият от поредица  мониторингови доклади, подготвени от Генералната дирекция за изследвания и иновации, които предоставят актуални данни за прилагането на „Хоризонт 2020“. Те трябва да послужат като информация при обсъжданията на политиката относно предложението на Комисията за програмата приемник „Хоризонт Европа“ (2021 – 2027 г.).

 В сравнение с предходната Седма рамкова програма делът на финансиране от ЕС, насочено към новите страни членки (ЕС 13), се увеличава бавно (от 4,2% на 4,8% в „Хоризонт 2020“). Това е пропорционално на техния дял в инвестициите за научноизследователска и развойна дейност в целия ЕС (4.4%). Делът на заявленията от организации на EС 13 също леко се е увеличил –  от 9,6% в 7. РП до 10% в „Хоризонт 2020“. Но това остава сравнително ниско в сравнение с техния дял в общия брой европейски учени и инженери (17%). Съществуват и индикации, че все по-голям дял от проектите с голям брой бенефициенти на „Хоризонт 2020“ включват поне един участник от страна от ЕС 13, което обръща тенденцията на спад в Седма рамкова програма.

  

Четете повече в бр. 35, 29 август – 4 септември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

За свободния достъп до научните публикации Когато иновациите решават конкретни проблеми Влажните зони съхраняват биоразнообразието Генетичните заболявания са много малък процент

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share2Tweet
Previous article

Началника на Регионалното управление на образованието в Ловеч Еленко Начев: Как политиките водят до успехи

Next article

За свободния достъп до научните публикации

Next article
За свободния достъп до научните публикации

За свободния достъп до научните публикации

Обучават ИТ учители във Варна

Обучават ИТ учители във Варна

Исторически музей в Разлог

Малките академици на Разложко

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"