"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Доброто партньорство подпомага резултатите от Механизма за обхват

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-09-2019
in Брой 36, 2019
A A
Снимката е участвала в III издание на Фотоконкурса на „Аз-буки“. Автор: Ясмин Буковска, ОУ „Виделина“ – с. Сейдол, обл. Разград

Близо три пъти по-малко деца и ученици са напуснали образователната система през учебната 2018/2019 г. спрямо предходната. Броят им е 5200, докато през миналата са били 14 058. За две години, откакто се изпълнява Механизмът за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, в детските градини и училищата са върнати или записани за първи път над 40 000 деца и ученици. Това са последните официални данни за резултата от прилагането на Механизма, изнесени от вицепремиера Томислав Дончев през май в Министерския съвет.

Вестник „Аз-буки“ се обърна към 29-те регионални управления на образованието, за да споделят своите добри и работещи практики по задържането на децата в образователните институции. От изпратената информация може да се обобщи, че през втората година от работата на екипите от учители, социални работници, полицаи, медиатори и други специалисти по Механизма фокусът вече е върху приобщаването на новоотпадналите, както и върху ранния обхват на 5-, 6- и 7-годишните деца.

Основните причини за повторното отпадане на деца и ученици от системата на образованието са ниска социализация и недостатъчно приобщаване към училищния живот, слабо владеене на български език, затруднения при усвояването или слаб интерес към учебния материал, ниската грамотност на родителите, ранните бракове и други.

За да бъдат младите хора в задължителна училищна възраст в класните стаи, регионалните управления по места са подбрали немалко доказали се в работата практики – осигуряване на безплатни учебници; допълнителна работа с родителите на изоставащите ученици и учениците в риск от отпадане,  включително провеждане на алтернативни родителски срещи (мобилни, изнесени, на адрес); допълнителни консултации по всички учебни предмети, които се провеждат извън редовните учебни часове; работа по социализация на децата и учениците от ромски произход, приобщаването им към училищния живот с помощта на социални партньори и посредници/медиатори. В област Благоевград са разработили и следват корективни програми с личностно значима информация по учебните предмети за застрашените от отпадане ученици.

 

Четете повече в бр. 36, 5 –11 септември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБез свободен час и с нови кабинети Трудната математика Default Thumbnail„Бърза писта“ за инвестиции в образованието Default ThumbnailЗабравете за преписването

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share5Tweet
Previous article

Без свободен час и с нови кабинети

Next article

Училище, в което четвърто поколение се учи на занаят

Next article
Снимка ПГГСД „Николай Хайтов“ – Варна

Училище, в което четвърто поколение се учи на занаят

В пазарджишката гимназия от години подготвят ветеринарни техници

Училището с конната база

Когато науката върви пред медицината

Когато науката върви пред медицината

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"