"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 38, 19 – 25. IX. 2019 г.

495 млн. лв. за качество на образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-09-2019
in Брой 38, 19 – 25. IX. 2019 г.
A A
Снимка „Аз-буки“
По приоритетна ос 1 – „Научни изследвания и технологично развитие“, договорените средства са
в размер на 348 485 044 лв.

„Един от големите проекти по ос 2 на ОП е „Подкрепа за успех“ на стойност 130 млн. лв. Целта му е да се намали броят на отпадащите ученици.  Обхваща 2000 училища и 220 000 ученици. Ще бъдат обучени за справяне с проблема и 25 000 педагогически специалисти.

20 млн. лв., 30 000 обучени педагогически специалисти в различни сфери и в областта на IT технологиите са параметрите на програмата „Квалификация на педагогическите специалисти“ с бенифициент МОН.

Другата операция, която е на етап кандидатстване от страна на МОН, е за дуалното образование. Тя е на стойност 24,5 млн. лв., а целта е да се обхванат над 9800 ученици от 147 професионални гимназии, обучаващи се в дуални паралелки. С тази операция искаме да насърчим взаимодействието с предприятията от региона, в който се намира дадената професионална гимназия, с родителите и с младите хора, за да се насочат последните към дуалната форма на обучение“, продължава Гератлиев.

През 2019 г. стартира и „Студентски практики 2“ с бюджет 46 млн. лв. Общо 44 000 студенти, най-вече от педагогически специалности и STEM профили, ще практикуват в реална работна среда.

В ход е и дейността „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ по ос 3 на ОПНОИР – „Образователна среда за активно социално приобщаване“, с бюджет 82,5 млн. лв. Задачата е подобряване на достъпа до предучилищно образование и за ранна социализация в 1500 детски градини, за 50 000 деца.

Какво предстои. През 2019 и 2020 г. предстои да бъдат обявени процедури за 122,2 млн. лв.

През новия програмен период на ОПНОИР – 2021/2027. „Средствата да бъдат насочени към промяната на българското образование чрез модернизация на образователните институции и повишаване на качеството на образование“, категоричен е Кирил Гератлиев.

 

Четете повече в бр. 38, 19 –25 септември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Снимка Пресцентър на МОНБългария с награди от EUCYS 2019 Градим Център по мехатроника и чисти технологии Китай стартира голям космически проект Изминалите 7 години са най-топлите в историята*

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Академия за таланти

Next article

Невероятни срещи с миналото

Next article
Снимка Исторически музей – Горна Оряховица

Невероятни срещи с миналото

Снимка БУ „Слово“

Студенти от Оксфорд преподават в БУ "Слово"

„Неолекс” знае що е смути и гуглирам

За паронимите – отново

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"