"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 42, 17 – 23 октомври 2019 г.

Компетентността е умение да съчетаваш възможности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-10-2019
in Брой 42, 17 – 23 октомври 2019 г.
A A
Доц. Антоний Гълъбов
Антоний Гълъбов завършва „Социология“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Води лекции на български и френски език в Нов български университет. Преподава и в Софийския университет. Експерт е на асоциация „Прозрачност без граници“, консултант на български и международни неправителствени организации. Автор е на монографии, студии и на десетки статии в научни списания.

Доминиращо е разбирането, че все по-търсени са т.нар. гъвкави или меки компетентности, които позволяват на младия човек да преминава границите на научните дисциплини и да съчетава притежаваните знания и умения“, коментира той.

Според него с развитието на общите европейски компетентности страната ни може да изгради специфичен, български профил на компетентности, които да отразяват културната ни идентичност. И това е предизвикателство за стратегическото развитие на държавната политика в сферата на образованието.

„Ученето се превръща в необходимост за цял живот. Ако спрем да се учим, да придобиваме ново знание и да го съчетаваме с това, което вече знаем, това означава да се обречем на социална изолация. Достъпът до информация става все по-лесен, но това започва да променя отношението ни към знанието. Все по-лесно ще бъде да се достигне до определено съдържание и все по-трудно за мнозина ще бъде създаването на оригинално съдържание от общодостъпна информация. В този смисъл, ученето през целия живот трябва да ни помогне да съчетаваме достъпа до информация с придобиването и осмислянето на знание“, отбелязва още проф. Гълъбов. По думите му динамиката на трудовата реализация ще налага все по-често да се търсят отворени и смесени форми на продължаващо образование..

 

Четете повече в бр. 42, 17 – 23 октомври 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Да ти мине часът неусетно ОУ „Панайот Волов“ – Варна: Творим прекрасен свят и сътворяваме мечти… 90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в столичния квартал „Люлин“: Училище, което работи извън схемите Занимания по интереси през лятото в Смолян

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

България е 15-а в ЕС по образователна структура

Next article

Един ден в Августа Траяна

Next article
Снимка РИМ – Стара Загора

Един ден в Августа Траяна

Снимка НАИМ

Послание от Втория златен век на България

„Неолекс” знае що е смути и гуглирам

Свързани ли са по произход глаголите срещам и изобретявам?

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"