"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 51-2, 2019

Срещи с облачето Нимхи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-12-2019
in Брой 51-2, 2019
A A
Олег Попов
Дори и две от тези деца утре да изберат професията на метеоролога, означава, че програмата на МОН „Образование с наука“ е изпълнила своята мисия

Как се прави прогнозата за времето стъпка по стъпка, каква е разликата между времето и климата и как могат да си направят дъжд, мъгла или сняг в стаята. Това и още много други любопитни неща научиха учениците от V и VI клас на 159. ОУ „Васил Левски“ в столичния квартал Челопечене при гостуването си в Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ). Те имаха късмета да го направят в компанията на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и зам.-министър Карина Ангелиева.

От 7 ноември досега всеки четвъртък и петък ученици от различни училища се запознават на място в Националния институт с професиите на метеоролога и хидролога. Над 590 деца са участвали досега в откритите уроци – част от програмата „Образование с наука“, съвместен проект на МОН и БАН.

„Тук децата се запознават отблизо с професията на метеоролога и хидролога и се надяваме така да провокираме интереса им към ученето. За тези професии физиката е много важна дисциплина, а днешното поколение ученици като че ли най-трудно се мотивират да изучават природни науки – коментира министър Красимир Вълчев. – Метеорологията е може би най-практичната част от физиката, която е способна да увлече децата и да предизвика интереса им. Сега тук идват предимно ученици от столични училища, но се надяваме догодина да разширим обхвата и в съседните области и общини, за да дойдат колкото може повече деца. Защото със сигурност винаги ще имаме нужда от метеоролози.“

 Четете повече в бр. 51-52,
19 декември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Археологически успехи за детската школа „Ряховец“ Снимка Владимир РиболовскиЧетиригодишните – само в детски градини От детските школи към голямата сцена Да учиш, докато се забавляваш

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Свободен час

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share5Tweet
Previous article

Ако не учим заедно, как ще живеем заедно

Next article

За мишките и хората

Next article
За мишките и хората

За мишките и хората

Студенти от Неапол редят глаголица на пергамент

Студенти от Неапол редят глаголица на пергамент

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Защо евродиректива се пише слято, но еврозона и евро зона – и слято, и разделно?

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"