"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 5, 2019

Природата е добър лечител

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
31-01-2019
in Брой 5, 2019
A A

Това сочат резултати от проучване на международен екип с участието на доц. Николай Цветков от Института по молекулярна биология „Акад. Румен Цанев“ към Българската академия на науките (ИМБ – БАН). Изследването е публикувано през януари тази година в сп. Oxidative Medicine and Cellular Longevity. Екипът, ръководен от молекулярния биолог проф. Атанас Г. Атанасов от Катедрата по фармакогнозия към Виенския университет, установява, че фокусът на научното внимание се е променил рязко през последните години. Докато преди 2000 г. той е насочен предимно към витамините и минералите, то последните изследвания изучават ефектите на растителните антиоксиданти и използването им за борба с оксидативния стрес, който е свързан с редица заболявания. Публикацията се радва на огромно внимание сред научната общност по света – според сайта Altmetric тя попада в топ 5% на резултатите от всички изследвания, които платформата следи.
„Досега подобен вид изследване на публикации в областта на фитохимията не е правено в световен мащаб“, пояснява доц. Николай Цветков. Учените осъществяват мащабно проучване на публикации по ключова дума – антиоксиданти, която се съдържа в заглавието, в ключовите думи или в резюмето. Изследвани са научните бази данни Web of Science. Общият брой на идентифицираните публикации е близо 300 000. Това, което впечатлява учените, е нарастващият интерес от 1990 г. насам към чистите природни молекули.
„Това не са самите билки, а влизащите в състава им молекули, които могат да се получат от даден природен източник – пояснява доц. Цветков. – Най-общо ги наричаме фитохимикали или природни молекули.

 

Четете повече в бр. 5, 31 януари-6 февруари 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъде се прави най-добрата наука Отличия на бъдещето Археометрията – нов поглед към миналото Default ThumbnailБългарите в Англия запазват правата си и след Брекзит

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Валчер за магазина на бул. „Джеймс Балчер“

Next article

Мотивирани учители и ученици са добрата рецепта за желано училище

Next article
Мотивирани учители и ученици  са добрата рецепта за желано училище

Мотивирани учители и ученици са добрата рецепта за желано училище

Затваря се вратата пред нерегламентиран прием

Затваря се вратата пред нерегламентиран прием

Всеки ден е предизвикателство

Всеки ден е предизвикателство

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"