Това коментира пред „Аз-буки“ зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева.
По думите й образователната система трябва да се пренастрои да предлага комплекс от знания, умения и компетентности, които да позволяват на учениците да се себеоткриват и реализират.
„Предстои ни работа по три нови проекта, които ще бъдат финансирани по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г. Те ще бъдат насочени към разширяване на достъпа до предучилищно образование на децата от уязвими групи, към дейности, свързани с общата и допълнителната подкрепа на ученици, както и с дигитализацията на средното образование. Новите национални програми „Иновации в действие“ и „ИТ бизнесът преподава“ също са сред приоритетите, защото чрез тях в българската образователна система ще се развива култура на творчеството, иновациите и сътрудничеството“, отбелязва зам-министърът.
„Интегрираният модел за ранно детско развитие трябва да може да отговори на различните потребности на семейството и детето, независимо дали те са здравни, социални или образователни. За много родители представлява сериозно предизвикателство търсенето на вярната институция или решение на даден проблем и в повечето случаи те се отказват, което не е в полза на детето. Ето защо предоставянето на интегрирани услуги може да има много сериозно въздействие за цялостното развитие на детето. Този модел на предоставяне на услуги може да бъде осъществен чрез обособяването на отделни помещения за различните видове подкрепа на семейството и за различните видове услуги. Пример за такъв вид интегриран модел е съвместната работа на различни специалисти в центровете, извън тях или в детските градини“, коментира зам.-министър Сачева.
Четете повече в бр. 9, 28 февруари – 6 март 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg