"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 16, 2020

ЕС с общи мерки за образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-04-2020
in Брой 16, 2020
A A

Училищата и висшето образование във всички европейски държави са силно засегнати от бързото разпространение на коронавируса. Министрите на образованието обсъдиха последиците от пандемията върху образователните системи в целия ЕС и се съсредоточиха върху предизвикателствата, възникващи от преминаването към дистанционно обучение.
Това стана по време на организираната от Хърватското председателство втора неформална видеоконференция на министрите на образованието. Срещата се председателства от Блаженка Дивяк – министър на науката и образованието на Хърватия, с участието на Мария Габриел – европейски комисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта.
„По време на видеоконференцията обсъдихме следващите мерки в отговор на кризата с COVID-19. Част от акцентите на дискусията е свършеното досега след последната ни среща през март, ролята на цифровото образование, възможните решения за оценяване, дипломиране и преминаване от едно образователно ниво в друго, както и възможностите за европейско финансиране в рамките на Инвестиционната инициатива“, припомня Мария Габриел.
Министрите обсъдиха и въпроса за приема за новата академична година. „Необходимо е държавите членки да насърчат университетите в съответните страни да проявят гъвкавост при предстоящата процедура за прием на първокурсници. Това може да се реализира чрез осигуряване на възможност за по-късно представяне на дипломи за средно образование или чрез по-късен срок за окончателно записване – например до септември, ако това се счете за подходящо“, коментира Мария Габриел.
„Трябва да отдадем дължимото на държавите членки за бързата реакция, но също така и на преподавателите, учениците, студентите и родителите – за вложените усилия да не се прекъсне образователният процес – подчертава Мария Габриел. – Можем да им окажем допълнителна подкрепа, като усъвършенстваме дигиталното образование. То ще има все по-важна роля в бъдеще. Затова продължаваме да работим активно и по актуализирания План за действие в областта на цифровото образование, който ще бъде готов през юни тази година. В него ще се включат и краткосрочни мерки в отговор на кризата с COVID-19, сред които засилване на цифровия капацитет на образователните институции.“
Общите предизвикателства в ЕС изискват диалог и споделяне на добри практики. За да подпомогне обмена на информация и добри практики между държавите членки, Европейската комисия създаде виртуална група за обмен на информация. Учредена е и нова група, наречена „eTwinning по време на затворено училище“, където учителите могат да обменят добри практики за дистанционно обучение и да намират безплатни ресурси и инструменти. В помощ на учители, преподаватели, ученици и студенти е създаден нов, специализиран Портал за училищно образование, предоставящ колекция от ресурси, достъпни за всички.
„Държавите членки успяха да реагират бързо и да се адаптират, като организират виртуални класни стаи и уроци, използват различни онлайн платформи, споделят материали чрез уебсайтове и излъчват уроци по радио и телевизионни канали. Тази криза ни сближи. Държавите членки редовно обменят информация за предизвикателствата, пред които са изправени, както и за нови идеи и иновативни практики. Сега е моментът да проявим солидарност и да се подкрепяме. Най-належащите въпроси са свързани с оценяването, особено изпитите за завършване на училище и записването във висши училища. Координацията на ниво ЕС помага на държавите членки да намерят оптимални решения“, каза Блаженка Дивяк – министър на науката и образованието на Хърватия.
Сред обсъдените от министрите на образованието предизвикателства са как да се намали разликата при преминаването към дистанционно обучение между децата от различни социални групи, както и на децата със специални образователни потребности. Как да се преодолее недостатъчната подготвеност на някои учители при използването на ИТ устройства и платформи, нуждата от споделени ресурси. Другото голямо предизвикателство е завършването на годината и преминаването към новата академична година. Голяма част от страните са отложили националното оценяване, а някои са го отменили. Но в повечето то ще бъде проведено през май, юни или юли. Обсъдено е и поетапното отваряне на училищата, как това може да се случи и при какви условия, за да се гарантират безопасността и здравето на учениците, студентите и техните преподаватели.

Your Image Description

Свързани статии:

76. ДГ „Сърничка“Как влияят технологиите върху децата* Иновациите са „заразни“ Учителските заплати остават непроменени Българчетата в Италия също учат виртуално

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share7Tweet
Previous article

Обичат от сърце тази земя

Next article

Плод и мляко по домовете

Next article
В ход е дигиталното обучение

Плод и мляко по домовете

Разочарованието ATLAS

Разочарованието ATLAS

На честотите на радио… „Бърборан“

На честотите на радио… „Бърборан“

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"