"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 27, 2020

Нов план за цифрово образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-07-2020
in Брой 27, 2020
A A

Европейската комисия даде началото на открита обществена консултация в целия ЕС за предстоя-
щия план за действие в областта на цифровото образование. Тя има за цел да събере мнения и предложения от заинтересовани граждани, институции и организации от публичния и частния сектор, които желаят да споделят своята визия за цифровото образование в Европа.
„Това обществено допитване е много важно за нас, защото ще спомогне актуализираният план, който ще представим в края на септември, да отрази натрупания опит по време на кризата, предизвикана от COVID-19. Новият план за действие в областта на цифровото образование ще бъде ключов инструмент в процеса на възстановяване. Той ще се базира на извлечените поуки и ще отразява дългосрочната визия за европейското цифрово образование. Нашата цел е европейските граждани да бъдат добре подготвени да живеят и работят в ерата на цифровите технологии. Висококачественото и приобщаващо образование и обучение са ключови за постигане на тази цел“, заяви комисарят по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел.
Обществената консултация ще бъде отворена за всички европейски граждани на всички официални езици на ЕС от
9 юли до 4 септември. Ще бъде придружена от онлайн информационни дейности за събиране на допълнителни мнения, които ще бъдат от ключово значение за периода на възстановяване.
Актуализираният план за действие за цифрово образование ще надгради сегашния, приет през 2018 г. Новият план ще бъде с по-широк обхват, като включва също така неформалното обучение и обучението през целия живот.
„Сто милиона студенти, преподаватели и служители в областта на образованието в световен мащаб са засегнати от кризата и много от тях се обръщат към цифровото образование, за да продължат учебната година. Очаквам обществената консултация да даде възможност на всеки, който желае, да сподели предизвикателствата и трудностите, с които се е сблъскал, и как ги е разрешил, да ни представи своя опит и да предложи идеи. По този начин ще можем съвместно да създадем европейската програма за цифрово образование, която да бъде от полза за всички“, каза още Мария Габриел.
Според българския еврокомисар основните предизвикателства пред образователните системи са разликите в свързаност и инфраструктура, в достъпа до качествено дистанционно обучение и недостигът на цифрови умения за електронно обучение.
През септември тази година Мария Габриел ще представи и инициативата за изграждане на европейското образователно пространство.

Над 1500 участници – министри, представители на ЕК, експерти, учители и преподаватели, събра видеоконференцията „Учители и преподаватели на бъдещето – към „новото нормално“. Сред обсъжданите теми са водещата роля на учителите и преподавателите за подготовката за бъдещите работни места, възможностите за тяхното професионално развитие и иновативни подходи за образование и обучение.
„Кризата ясно ни показа, че никоя технология не може да замени учителите, а дистанционното обучение трябва да разглеждаме като допълващо прекия контакт между тях и учениците. Сега трябва да инвестираме във възможности за повече достъп до обучения за умения и работа в цифрова среда, повече възможности за професионалното им развитие и за заслужено издигане престижа на учителската професия“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел. Сред предвидените инициативи е създаването на т.нар. академии за учители. Те ще изградят мрежа от образователни институции за учители, осигуряващи общи образователни материали и непрекъснато професионално развитие.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЕвропа изпревари САЩ по иновации Гимназия от Търново с награда „Коменски“ Стартира инициативата „Изследователи в училищата“ Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share9Tweet
Previous article

ЕК одобри над 20 млн. евро за здравния сектор у нас

Next article

Успехът идва при готовите за него

Next article
Успехът идва при готовите за него

Успехът идва при готовите за него

В ход е дигиталното обучение

Висшите училища – двигател за регионите

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За една диалектна особеност в речта ни

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"