"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 20, 2020

Фонд в подкрепа на медиите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-05-2020
in Брой 20, 2020
A A

Кризата с коронавируса засегна силно медиите в момент, в който те имат ключово значение да осигуряват точна информация за епидемията. Секторът е изправен пред силен спад на приходите от реклами и според ЕП това може да му попречи да предоставя обективна информация и да оборва митовете за пандемията.
Евродепутатите заявиха в резолюция, че опитите за дезинформация за COVID-19 представляват сериозен риск за системата на здравеопазването. Затова европейците трябва да имат достъп до проверена и надеждна информация. Наличието на свободни и независими медии с достатъчно финансиране е необходимо условие за демокрацията.
Депутатите от Парламентарната комисия по култура призоваха ЕК да обмисли създаването на фонд за спешна помощ на медии и на пресата в настоящата критична ситуация. Вече са взети някои мерки в подкрепа на свободата на медиите и за защита на журналистите. През март 2020 г. ЕС осигури 5,1 млн. евро за финансирането на проекти за идентифициране и предотвратяване на нарушения на свободата на медиите, разкриване на заплахи за плурализма и подкрепа на трансгранични разследвания.
Неправителствената организация „Репортери без граници“ публикува всяка година Индекс на свободата на пресата по света, който отчита заплахите за свободната журналистика. Според изданието в повечето страни в Европа за 2020 г. ситуацията със свободата на медиите е „добра“ или „относително добра“, като с най-високи показатели са Финландия, Дания, Швеция и Нидерландия. България е единствената страна в ЕС, в която ситуацията със свободата на медиите се оценява като „лоша“.
Ежегодният индекс на „Репортери без граници“ подрежда 180 страни и региони според степента на свобода на пресата. Критериите за оценка включват плурализъм, независимост на медиите, законодателна рамка, прозрачност и престъпления спрямо журналистите.

Your Image Description

Свързани статии:

ЕС стимулира стратегическите инвестиции До 1,2 млн. евро за университетски проекти Тя е лидер 27 март – Ден на европейските писатели

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Май – месец на образованието

Next article

Гимназия от Търново с награда „Коменски“

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Гимназия от Търново с награда „Коменски“

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Диктовка

Математически фурии с нежни имена

Математически фурии с нежни имена

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"