"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 10, 2021

Училище за учители и директори

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-03-2021
in Брой 10, 2021
A A
38 висшисти успешно приключиха обучението си в едногодишния курс за придобиване на нова квалификация –
„Учителска правоспособност“. Обучението е организирано от РУ „Ангел Кънчев“ съгласно Наредба №15 и Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“. Срокът на обучение е два семестъра

Развитие на Националния център за професионална квалификация на педагогическите специалисти и като иновативно аналитично звено, увеличаване четирикратно броя на обучените педагози – това накратко са изводите от Годишния доклад-анализ на НЦПКПС – Банкя, за свършеното през изминалата 2020 г.
В периода 20 януари – 20 декември на миналата година Центърът е реализирал обучения по НП „Квалификация“ 2020 г., предоставяйки възможност на учители, директори и на други педагогически специалисти да повишават своите компетентности съобразно професионалния си профил, личен избор и стратегията за развитие на съответната образователна институция. В квалификационните курсове са взели участие 3002 педагогически специалисти, или 4 пъти в повече от предходната 2019 г.
238 учители, разпределени в 10 обучителни групи, са се подготвили по новата учебна програма по история и цивилизации в X клас. От тях 39,1% са на възраст между 46 и 55 години – хора с опит, но и отворени към новите предизвикателства. Всеки пети, или 25,3%, е в най-активния период на кариерата си – между 36 и 45 години. На възраст между 25 – 35 години са 19,5% от историците. Средната оценка, която участниците в квалификационните курсове са дали по всички аспекти на обучение, надхвърля 5.00.
През втората половина на 2020 г. е проведена и въвеждаща квалификация на 306 учители, преподаващи гражданско образование, разпределени в 16 обучителни глупи, съответно по 8 в присъствена и дистанционна форма. Обучението е донесло на участниците в него по един квалификационен кредит.
През 2020 г. отново по НП „Квалификация“ е реализирано обучението на учители, които от тази учебна година преподават по новите програми за профилирана подготовка в XI и XII клас – музика, руски език, физика и астрономия и т.н. (Наредба №7 от 2016 г.). Най-многобройни са били групите на преподавателите по география и икономика – 155 души, български език и литература – 134, математика – 129, история и цивилизации – 125. И тук педагозите са поставили средна оценка над 5.00 на всички аспекти на квалификационните курсове.
253 директори на образователни институции, разпределени в 11 обучителни групи, са преминали обучение през изминалата година. Те са се запознали с инструментите за прилагане на компетентностния подход и промяната на училищната среда, насочена към развитието на ключовите компетентности за благополучието на училищната общност. Обучението е реализирано изцяло в присъствена форма в рамките на 16 академични часа и е донесло 1 квалификационен кредит на участниците.
През 2020 г. не са забравени и новоназначените директори. Центърът съвместно със Синдиката на българските учители, Съюза на работодателите в системата на народната просвета и Сдружението на директорите в средното образование са реализирали практическо обучение на 153 новоназначени директори. Основната цел на обучението е било директорите да се запознаят с различни практически казуси и възможностите за решаването им. Обобщените средни оценки за ефективността и качеството на практическото обучение показват висока удовлетвореност от всичките му аспекти. Средната оценка е над 5,50.
132 директори на професионални гимназии са се включили в обучителен курс на тема „Създаване на електронно учебно съдържание за педагогически специалисти по професионална подготовка“. Курсът е проведен съвместно с дирекция „Професионално образование и обучение“ на МОН. И тук средните оценки на удовлетвореност от всички аспекти на обучението са високи – над 5.30.

Your Image Description

Свързани статии:

Националната пътна карта с нов обект Признание за Алма матер Равен достъп до образование От V до XII клас отново онлайн

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Признание за Алма матер

Next article

Равен достъп до образование

Next article
В ход е дигиталното обучение

Равен достъп до образование

В ход е дигиталното обучение

От V до XII клас отново онлайн

В ход е дигиталното обучение

35 млн. лв. за всички в I и VIII клас

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"