Бакалавърска програма в професионално направление „Теория на изкуствата“ открива от тази есен Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив (АМТИИ). Четиригодишната програма „Маркетинг и комуникации в изкуствата“ е без аналог не само в България, но и в света. „При събраната предварителна информация от учебни заведения се оказа, че такава хибридна специалност в този вид в областта на изкуствата няма“, посочва проф. д-р Емилия Константинова, която заедно с колегата си проф. д-р Любомир Караджов са водещи при изготвянето на учебния план.
„Подобни има, но те са повече насочени към администрирането, отколкото към подпомагане, развитие и разгръщане на таланта и неговия артистичен продукт към една по-успешна кариерна реализация“, обяснява проф. Константинова. Тя благодари на ръководството на Академията, начело с ректора проф. д-р Тони Шекерджиева-Новак, за подкрепата и визионерството, смелите идеи и ново виждане на нещата.
Тази година приемът за специалността ще бъде само по документи. За класирането освен общия бал от дипломата на кандидат-студента ще се вземе и оценката по български език и литература. Според Рейтинговата система на МОН за пореден път направление „Теория на изкуствата“ в АМТИИ
е обявено за номер едно в България.
„Последните години доказаха, че съществуват малко познати фактори, които започват да играят негативна роля за изкуствата. Имам предвид локдауна заради COVID-19, който доведе до лавинообразни проблеми – посочва проф. Константинова. – Изкуствата при всяка криза винаги са били най-потърпевши и тази пандемия нанесе най-големи щети именно на хората на изкуствата и арторганизациите. Оказва се, че в нашата страна няма подготвени специфични кадри, които на база на научнопрактически познания да се справят с тези предизвикателства. Новата хибридна бакалавърска специалност „Маркетинг и комуникации в изкуствата“ ще даде необходимата базова широкообхватна подготовка в областта на маркетинга, ПР
и комуникацията в изкуствата и ще подготви специалисти на различни равнища в системата на културата и изкуствата не само за държавни, общински и частни институти и организации, но те ще бъдат ценни кадри за държавни и частни медии, информационни агенции, читалища, фондации и неправителствени организации“, убедена е проф. Константинова.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg