"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 21, 2021

Пандемията направи родителите по-отговорни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-05-2021
in Брой 21, 2021
A A

„И децата, и учителите са много щастливи, че отново са в клас“, казва Марияна Йорданова – директор на СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в град Смядово, област Шумен. Школото е средищно и в него се обучават децата и от три близки села – Веселиново, Янково и Риш. Възпитаниците му през настоящата учебна година са 385. „Разполагаме с много добра материална база. Имаме 4 компютърни кабинета, библиотека с богат книжен фонд, физкултурен салон и учебни помещения“, разказва моята събеседничка. Профилът след VII клас е „Природни науки“. Училището разполага с кабинети по химия, физика и биология. Тази година групите за занимания по интереси са три – „Светът за математиката“ във II клас, Дигитален свят“ в V клас и „Морал, ценности и религия“ в XI клас.
В предишни години са били много повече, но заради пандемията са редуцирани. „Възпитаниците ни активно участват в конференции и състезания“, допълва директорката. Училището си сътрудничи ползотворно и с Общината. По проекта „Община Смядово с грижа за всички“ е сформирана група по интереси „В света на компютрите“. По „Подкрепа за успех“ имат още девет групи.
През март 2020 г., когато се налага спешно да се премине към дистанционна форма на обучение, се оказва, че близо 60 ученици нямат никакво мобилно устройство. Но ръководството бързо намира решение.
С помощта на Община Смядово осигуряват 25 таблета с интернет, а останалите закупуват от бюджета на училището. От МОН получават 9 лаптопа – 6 за ученици и 3 за учители. Сега очакват по НП „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ да получат 30 лаптопа за ученици, 16 – за учителите, и 23 таблета. Към края на 2020-а почти всички ученици имат устройство. Изключение правят само четири деца. С тях работи образователният медиатор. Въпреки желанието на училището да помогне на всички, в домовете на тези деца няма ток, така че при тях единствената възможност е обучението на хартия.
Около 35% от учениците са от социално уязвими групи. Директорката споделя, че напоследък става свидетел на доста положителна тенденция – родителите все повече се интересуват от образованието на децата си. „Почти няма ден, в който да не дойде в училището някоя майка или татко. Обикновено имат въпроси за това как да използват устройствата. Страхуват се децата им да не изостанат от съучениците си“, разказва тя. Категорична е, че с времето са станали по-отговорни, а фактът, че търсят помощ, ясно показва, че се интересуват. Заслуга за добрата комуникация с родителите на учениците от социално уязвимите групи има и образователният медиатор. По нейна идея е обзаведена стая за провеждане на ежемесечни срещи в „Родителски клуб“ в рамките на школото. „Родителите участват в живота на училището с каквото могат“, казва още тя.
Децата със специални образователни потребности са 19. С тях работят двама ресурсни учители, психолог и логопед. Обучението при тях е по-специфично, затова се наложило да проведат присъствено някои от часовете при спазване на всички противоепидемични мерки. „Трудно беше, но се справихме“, категорична е директорката.
Училището има спечелен проект по програма „Еразъм+“ и вече са получили средствата в размер на 42 000 лв. „Заради пандемията все още не можем да планираме кога учители и ученици ще пътуват до Великобритания на обучение. Вярвам, че ще е скоро“, казва Йорданова.
Участват в почти всички национални програми на МОН. По НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“ са провели открит урок по история в Националния музей на образованието в Габрово. Тази година отново са кандидатствали и се надяват да бъдат одобрени. По НП „Иновации в действие“ учениците от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ са посетили СУ „Иван Вазов“ в Нова Загора. От две години работят само с електронен дневник. По НП „Заедно в грижата за ученика“ са осигурили портфолиа на всички свои възпитаници. Спечелили са проект и към ПУДООС „Обичам природата и аз участвам“ на стойност 5000 лв.,
а резултатът от него е красива стая на открито, в която децата обичат да прекарват времето си. „Кандидатстваме по национални програми, радваме се и на подкрепа от РУО – Шумен, и Община Смядово“, казва Йорданова.

Your Image Description

Свързани статии:

Двоен празник в Елхово Споделено знание Русенски малчугани рисуват за свои връстници Default ThumbnailНови шампиони в Игрите за ученици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Двоен празник в Елхово

Next article

Трицветен хляб и дайкири

Next article
Трицветен хляб и дайкири

Трицветен хляб и дайкири

Пазители  на традициите  в българското земеделие

Пазители на традициите в българското земеделие

Споделено знание

Споделено знание

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"