"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Райските градини

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
in Брой 22, 2021
A A

Татяна ДИКОВА

Пет бургаски училища и 10 детски градини са с одобрени проекти за създаване на класни стаи на открито, за изграждане на екозони за обучение сред природата. Целта е повишаване мотивацията на децата и учениците да се научат да живеят в хармония с това, което майката Земя ни е дарила, стимулиране на тяхната любознателност и желание за откривателство, за придобиване на знания и умения за опазване на чиста околна среда.
Малчуганите от десетте детски градини ще имат за задача да изградят зеленчукови и билкови градини с възможност за рециклиране и компостиране на отпадъците. За децата ще се построят и лаборатории на открито, та от ранна възраст да се научат да наблюдават природните процеси и явления. А опознаят ли ги, ще знаят на по-късен етап и как да ги управляват.
Ековъзпитанието навлезе в българското училище и детската градина. Надеждата е оттам да навлезе и във всяко българско семейство. Тогава няма да ставаме свидетели на срамни сцени как вече като възрастни изхвърляме ненужните битови и строителни отпадъци край реки, в гори, дори до магистрали. Няма да се налага да правим „съботници“, за да изчистим България за един ден, нито да бием тревога, че вместо своите традиционни обитатели морето ни все по-често мирише на всичко друго, но не и на така ценните за нас йодни пари.
Природата винаги ще си вземе своето, е казал Уилям Шекспир. Въпросът е да не го вземе от хомо сапиенс, за когото науката е категорична, че има силно развит главен мозък, даващ му възможност за разсъждение, говор и самоанализ. Затова на училищата и детските градини се пада нелеката задача да развият от ранна възраст тези възможности, ако искаме да живеем в райска градина .

Your Image Description

Свързани статии:

21 представления през 21-вa година 200 млади лекари се дипломираха в Плевен Разговор на партньори Арт събития в Пловдив

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Нараства приемът в дефицитни специалности

Next article

Фабрики за времето

Next article
Фабрики за времето

Фабрики за времето

History, issue 3/2021, Volume 29

Bulgarian Language and Literature, issue 3 /2021, Volume 63

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"