"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 26, 2021

Онлайн обучението не свали нивото

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-06-2021
in Брой 26, 2021
A A

Положителна тенденция в резултатите и на двата изпита след VII клас през тази година отчитат от МОН. Те надхвърлят с малко постигнатото през 2020 г. и дори нивата от 2019 г.,
когато цялото обучение беше присъствено. Средният успех по български език и литература на явилите се 57 538 ученици е 53,86 точки от максимум 100. Година по-рано той е 51,06 т., а в присъствената 2019-а – 53,06. По математика тази година 57 328-те ученици са постигнали средно 37,94 точки. За сравнение, през 2020 резултатът е 36,33 т., а през 2019-а – 33,62 т.
Пълни отличници с по 100 точки на двата изпита са трима седмокласници. Със 100 точки по български език и литература са 14 ученици при 8 година по-рано. По математика 100 точки постигат близо два пъти по-малко ученици, отколкото през 2020 г.
– 152 срещу 349. Резултатът обаче е сравним с този през 2019-а, когато това правят 141 ученици.
Нула точки и на двата изпита регистрират 44 (20 през 2020 г.). По БЕЛ нула точки записват 223 седмо-
класници (208 година по-рано), а по математика – 208 (150 през 2020 г.).
Значим ръст е регистриран при учениците с максимален брой точки на затворените въпроси по БЕЛ – тази година те са 4639 при 2723 година по-рано. Подобно е и положението по математика – 3154 срещу 1651.
На отворените въпроси по БЕЛ обаче максимални точки записват само 15 седмокласници при 10 през 2020-а и 24 през 2019 г. На отворените въпроси по математика максимални точки постигат 171 ученици при 471 година по-рано и 191 през 2019-а.
С нула точки на отворените въпроси по БЕЛ са 3583-ма, което е сходно с резултата от 3728 година преди това. По математика нула на отворените въпроси записват 16 001 седмокласници при 13 021 през 2020 и 17 501 през 2019 г.
Анализът на МОН показва, че преобладаващата част от седмокласниците се ориентират в изучавани творби относно герои, образи, теми, проблеми. Но едва един от всеки четири открива повечето или всички грешки в текст. Над половината от учениците не разчитат внушенията в откъс от изучавана творба.
Разказът „Череши“ от Захари Карабашлиев, като цяло, не е затруднил учениците. Седмокласниците са предали текста, макар и невинаги подробно. Не всички са прилагали книжовноезиковите правила. Повече от половината не умеят да оформят текст графично. Според данните на МОН по математика най-лесни са били задачите за ъгли.
В резултатите по региони не се отчита значително разместване. Най-висок е средният резултат по БЕЛ в София-град – 65,33 точки. Следват Смолян (61,57), Варна (57,09), Русе (56,18), Габрово (55,51). На последните три места са Кърджали (42,66), Сливен (41,05) и Силистра (38,36). По математика начело отново е София-град с 50,05 точки, следван от Варна (44,08), Смолян (42,58), Бургас (39,43). На обратния полюс са резултатите в Шумен (29,43), Видин (28,44) и Сливен (27,53).
За поредна година се потвърждава тенденцията най-високи резултати и на двата изпита да постигат възпитаниците на математическите и природо-математическите гимназии в страната.
В топ 10 на изпита по БЕЛ са СМГ „Паисий Хилендарски“ – 91,89 точки, пред МГ „Д-р П. Берон“ – Варна (91,67), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (90,41), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (89,23), ЧОУ „Св. София“ – София (88,36), МГ „Баба Тонка“ – Русе (87,81), ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен (87,56), Първа частна математическа гимназия – София (87,17), ПМГ „Акад. Сергей Корольов“ – Благоевград (86,68) и ППМГ – Ловеч (85,74).
Класирането по математика също се оглавява от СМГ (96,35), а в десетката влизат още ПЧМГ – София (95,81), МГ „Д-р П. Берон“ – Варна (95,59), МГ „Баба Тонка“ – Русе (93,47), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (92,92), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (92,46), ЧОУ „Св. София“ – София 70 (92,13), ПМГ „Акад. Сергей Корольов“ – Благоевград (86,38), ППМГ „Гео Милев“ – Стара Загора (85,59) и ПМГ „Хр. Смирненски“ – Перник (81,7).

Your Image Description

Свързани статии:

4 отличия и по информатика Десетокласниците с под 50% по БЕЛ С признание за професионализма 2 златни и 3 бронзови медала по физика

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

С признание за професионализма

Next article

2 златни и 3 бронзови медала по физика

Next article
2 златни и 3 бронзови медала по физика

2 златни и 3 бронзови медала по физика

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Имената за прослава на Кирил и Методий

В ход е дигиталното обучение

Няма методология за оценка на резултатите

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"