"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

90 000 деца в изяви по интереси

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-07-2021
in Брой 27, 2021
A A
Артинсталация „Вратата“ изработват представители на ЦПЛР „Пейо Радев Гарвалов“ в Чирпан за седмия Фестивал на лавандулата, който се проведе в чирпанското село Средно градище в края на юни

До две седмици ще бъде готов Националният календар за изяви по интереси за учебната 2021/2022 г.
и ще бъде внесен за одобрение в Министерството на образованието и науката. Това стана ясно по време на Националното съвещание на директорите на центровете за подкрепа за личностно развитие. То се проведе от 30 юни до 3 юли в Поморие и в него участваха близо 80 директори на центрове от цяла България.
Над 38 000 са участниците в организираните от ЦПЛР конкурси, състезания и прояви, включени в Националния календар за изяви по интереси за учебната 2020/2021 г.
Това са данни от междинния отчет, които представи директорът на Националния дворец на децата Татяна Досева. Тя уточни, че не всички прояви от него са реализирани. Сроковете на някои са удължени заради пандемията. Въпреки това броят на участниците значително надхвърля този, регистриран в междинния отчет през миналата година.
Татяна Досева представи проекта на Националния календар за изяви по интереси за учебната 2021/2022 г. и даде двуседмичен срок на директорите на ЦПЛР за нови предложения за прояви. Всяка година в тях участват общо около 80 – 90 000 деца и ученици.
Директорите обсъдиха и програмата за мерките за закрила на деца с изявени дарби. Сред основните дискутирани теми са и промените в нормативните документи на центровете за подкрепа за личностно развитие и задължителната документация, която попълват.
45 центъра за подкрепа за личностно развитие са кандидатствали по НП „Предоставяне на съвременни условия за работа на децата и учениците в центрове за подкрепа за личностно развитие“ на МОН през миналата година, а през тази броят им е 21, информира Анелия Томова – главен експерт в дирекция „Приобщаващо образование“ на МОН. Центровете са кандидатствали и са получили финансиране за създаване на специализирани кабинети в областта на науките и технологиите, изобразителното и приложното изкуство, танците и музиката. Анелия Томова разясни какви са промените в Националната програма през тази година, как се кандидатства и как се отчитат проектите.
В центъра на дискусиите бяха и въпросите за квалификацията на педагогическия персонал в ЦПЛР.
„В доклада до министъра на образованието и науката за резултатите от националното съвещание на директорите на ЦПЛР ще включим и предложения за предстояща междуинституционална квалификация“, каза Татяна Досева. Тя припомни колко добре е била приета организираната от НДД първа проява за обмяна на опит за педагози, ръководители на клубове и директори, работещи в ЦПЛР в областта на танцовото изкуство. Сред постъпилите предложения за междуинституционална квалификация са тези от ЦПЛР – Варна, за театрално изкуство, от ЦИКО – София, за вокалните групи, от УСШ – Русе, по плуване и други.
„В доклада до МОН ще благодарим за възможността да получаваме финансиране от НП „Предоставяне на съвременни условия за работа на децата и учениците в центрове за подкрепа за личностно развитие“ на МОН, както и че сме включени в НП „Квалификация“. Но ще поискаме ЦПЛР да имат възможност да кандидатстват и по други програми, като НП „ИКТ в системата на предучилищното и училищното образование“ – каза Татяна Досева. – За да можем да използваме електронни дневници, трябва да осигурим лаптопи за всички учители, да си обновим техниката. Надяваме се да имаме възможност и за създаването на STEM кабинети.“
Сред предложенията до МОН е и това ЦПЛР да преминат към делегирани бюджети, а само някои от тях при определени условия да останат към общините, както досега.
Тази година МОН за първи път проведе национално състезание по безопасност на движението в две възрастови групи и интересът към него е изключително голям. Затова на срещата бе представена Националната стратегия за движение по пътищата до 2030 г. от д-р Милен Марков – експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“. Той каза, че 1,35 млн. души годишно загиват по пътищата в света и катастрофите са основната причина за смъртността при младите хора на възраст от 5 до 29 г.
През последните 10 г. в България броят на жертвите на ПТП е намалял с 36%, но все още страната ни е на опашката в ЕС. Затова предвидените мерки в Стратегията за универсална безопасна мобилност включват обезопасяване на децата в автомобилите и обучението им по БДП от детската градина до XII клас. Децата влияят върху поведението на родителите си, но според Милен Марков ще бъде по-ефективно, ако в някои от проявите от Националния календар за изяви по интереси, свързани с БДП, бъдат включени и родителите.

Your Image Description

Свързани статии:

Дом на изкуствата в сърцето на Поморие Да създадеш среда, която стимулира STEM кабинетите – голямото предизвикателство Премиерът: Заради фрагментирана система на висшето образование пропускаме възможности

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 5/2021, Volume 93

Next article

Дом на изкуствата в сърцето на Поморие

Next article
Дом на изкуствата  в сърцето на Поморие

Дом на изкуствата в сърцето на Поморие

Хофманови разкази

Хофманови разкази

В ход е дигиталното обучение

„Ти да видиш“ – панорама на най-новото българско кино в „Сити Марк“

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"