"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 35, 2021

Вирус има, следователно трябва да има и мерки за цялото общество

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-09-2021
in Брой 35, 2021
A A

„Гъвкавата система, заложена в насоките за обучение в условия на пандемия, позволява през новата учебна година децата да учат по-дълго присъствено. За училищата с по-малко ученици и в по-малките селища например има различни варианти те да останат отворени в ситуации, в които миналата година са били затваряни.“
Това заяви министърът на образованието и науката проф. Николай Денков след среща с 18 формални и неформални граждански сдружения на родители и учители. Те изразиха разнопосочните настроения в обществото във връзка с противоепидемичните мерки в училищата и детските градини, присъственото и дистанционното обучение.
„Обединихме се около това, че вирус има и трябва да има мерки. Различията са по въпроса какви да бъдат мерките“, обясни проф. Денков. Участниците в срещата покриха целия спектър от мнения по темата: от отпор срещу всякакви мерки и определяне на изискванията за маски и доброволно тестване като насилие над децата до искания за стриктен контрол по спазването на мерките, по-висок процент ваксинирани учители и тийнейджъри и задължително тестване на неваксинираните.
Представителите на родителските и учителските групи са единодушни, че предпазните мерки трябва да са комплексни и да се прилагат във всички сфери на живота и от цялото общество, а не само в образователната система. Присъстващите поискаха родителите да имат право на избор между присъствено и дистанционно обучение за своите деца.
„В дискусия с Министерството на здравеопазването ще търсим разумния баланс, така че да осигурим максимално продължително присъствено обучение при минимален риск за здравето на децата и учителите“, подчерта министърът. Той допусна възможност публикуваните вече насоки за детските градини и училищата да претърпят промени. Към момента предложението е децата в детските градини да носят предпазна маска само по препоръка на лекар или при заявено желание на родител. Учителите и непедагогическите специалисти ще трябва да носят маски в общите закрити части на сградата. С предпазни средства трябва да бъдат и когато работят по изключение с повече от една група.
В училищните автобуси маските са задължителни за възрастните, а за децата решаваща е преценката на родителите. Сред задължителните мерки за намаляване на рисковете от инфекция в детските градини са също спазването на дистанция между децата и персонала от различни групи, редовната дезинфекция и поддържането на строга лична хигиена. Задължителна е също физическата дистанция между родителите и персонала на детската градина. Ограничава се влизането на външни лица в двора на детската градина и в близост до входа на сградата.
Препоръчва се възможно най-много дейности да се провеждат на открито, когато метеорологичната обстановка позволява това. По възможност в двора трябва да се обособят зони за отделните групи. Комуникацията с родителите ще се осъществява предимно с електронни средства. Индивидуални срещи и консултации ще се провеждат по предварителна уговорка и при спазване на основните противоепидемични мерки.
При зеления, жълтия и червения сценарий на заболеваемост детските градини ще работят съгласно насоките на МОН. При дете с COVID-19 и след задължително предписание на РЗИ цялата група ще минава към занимания от дистанция. По преценка на РЗИ, на областния или общинския кризисен щаб за затваряне на отделна детска градина директорът ще изпраща предложение до министъра на образованието и науката за преминаване към занимания от разстояние.
Има идея при тъмночервен сценарий, с над 500 болни на 100 000 души, в съответната област да работят само детските градини със 100% преболедувал или ваксиниран персонал. В този период ще се приемат само деца, чиито родители отговарят на същите условия или работят на първа линия.
В ръцете на родителите е и решението дали учениците да се тестват. Педагогическите съвети и РЗИ пък ще решават дали да се тестват учители и административен персонал.
Сложен е и въпросът за присъствените практически занятия на учениците в професионалните паралелки. Това се отнася както за провеждане на учебната и производствената практика, така и за обучението в реална работна среда.

Your Image Description

Свързани статии:

И малките информатици ни зарадваха с медали Първият звънец би Матурите са на 18 и 20 май 2022 г. Децата и реката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Насърчават иновациите в спорта

Next article

И малките информатици ни зарадваха с медали

Next article
И малките информатици ни зарадваха с медали

И малките информатици ни зарадваха с медали

Първият звънец би

Първият звънец би

В ход е дигиталното обучение

Матурите са на 18 и 20 май 2022 г.

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"