"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

„Леонардо да Винчи“ започва учебната година с награда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2021
in Брой 39, 2021
A A
Традиционните уроци се съчетават със занимателни игри. Затова ученици и учители
с удоволствие работят в екип

Татяна ДИКОВА

Новата учебна година стартира с новина за Първо частно средно училище „Леонардо да Винчи“ – Русе. То е едно от четирите български училища с Европейската награда за иновативно обучение, в случая – в категория „Образование и грижи в ранна детска възраст“.
Училището е координатор на проекта, а негови партньори са Русенският университет „Ангел Кънчев“, нотингамският „Трент университет“ – Великобритания, PhoenixKM BVBA
– Белгия, Националната асоциация на работещите с хора с увреждания – България, Сръбската софтуерна компания SoftQNR, Университетският институт за рехабилитация – Словения, и REDVET – неправителствена и нестопанска асоциация за научни изследвания и развитие на образованието и обучението, Турция.
„Проектът Speech Pathology Tools създаде онлайн инструмент за разпознаване на речеви нарушения в помощ на родителите, учителите в детските градини и началните училища с цел ранно установяване на проблема при децата – коментира директорът на „Леонардо да Винчи“ Светлана Харизанова. – Седенето пред компютъра и телевизора не провокира говорене и това е често срещан проблем, най-вече при малките. Да знаеш много неща, е едно, но да умееш правилно да произнасяш думите, е съвсем различно. А когато не можеш да произнасяш добре думите, обикновено и не чуваш добре какво ти се говори или ти самият какво говориш. Проблемът се изостря, когато детето влезе в първи клас и започне да пише. Добре знаем, че контактът с родителите е доста деликатен. Затова смисълът на нашия проект е да подскажем на родителите, че детето може да има и по-добро произношение“, казва Харизанова. Категорична е – логопедът не може да бъде заменен. Но може да се подскаже, че е необходима допълнителна работа с детето в посока изглаждане на говора.
Онлайн приложението, разработено в рамките на Проекта, предлага различни интерактивни инструменти за проверка и упражняване на говорните умения – тестове със забавни за децата дейности, флаш-карти и работни листове за практикуване на проблемни звуци. Приложението е напълно безплатно и достъпно на български, както и на всички други партньорски езици. Позволява знанието да бъде пренасяно от един на друг език.
В тази връзка се установява и ползата от и при чуждоезиковото обучение.
Разработеното приложение среща положителен отзив сред логопеди и психолози.
Училище „Леонардо да Винчи“ съществува вече 15 години, като в него се обучават деца от I до XII клас. „Имаме изключително богата проектна дейност – по „Еразъм+“ и по други програми. Нямаме нужда от думичката „иновативно“ към името на училището, защото е излишно да избираме само една иновация. Работим иновативно във всички посоки. Идеята е децата да се чувстват добре в училище. Учителите да идват с желание на работа. Родителите да са спокойни, че това, което се предлага на децата, е възможно най-доброто“, категорична е директорката. Подкрепя думите си с резултатите от външните оценявания. „Четвъртокласниците например, откакто има външно оценяване, винаги са първи по успех в областта. Седмокласниците са в челната тройка. А зрелостниците, завършили „Леонардо да Винчи“, продължават в университетската степен. Например вторият задължителен по избор матуритетен предмет за дванайсетокласниците обикновено е английският. Тази година средният успех от ДЗИ е отличен 5,62“, уточнява Харизанова.
Европейската награда е поредна висока оценка за качеството на педагогическия труд в ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ и на творческия подход на учителите, които са част от международни екипи в работата по проекти.

Доказано работеща формула

Дългогодишната съвместна дейност на Русенския университет „Ангел Кънчев“ с МГ „Баба Тонка“ и
ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ е подкрепена с подписване на рамкови договори. Университетът партнира със средните училища, като заедно работят по национални и международни проекти в различни области на науката. Подписаните договори са нов етап в съвместната работа, който ще укрепи връзката средни училища – университети.
Договорът с МГ „Баба Тонка“ е в резултат на продължителното сътрудничество с Русенския университет в областта на информатиката, информационните технологии, математиката, предприемачеството и др. От учебната 2021/2022 г. в профилираното обучение по информатика в МГ „Баба Тонка“ се включват преподаватели от катедрите „Информатика и информационни технологии“ и „Компютърни системи и технологии.“
Русенският университет и ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ имат множество реализирани проекти по национални и международни програми. Последният такъв проект е „Иновативни инструменти за учители и деца в начално образование“, финансиран по програма „Еразъм+“. Проектът е сред отличените с Европейската награда за иновативно обучение в категория „Образование и грижи в ранна детска възраст“. През учебната 2021/2022 г. в профилираното обучение по предприемачество в ПЧСУ
„Леонардо да Винчи“ се включват преподаватели от катедра „Мениджмънт и социални дейности“.

Your Image Description

Свързани статии:

Литературни маршрути Признание за най-добрите в София-област Новости в изискванията за прием на чужденци в български университети Отличници в професията

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Литературни маршрути

Next article

Мониторинг върху медийната собственост

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Мониторинг върху медийната собственост

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

72,6% от гимназистите ни учат два или повече езика

Защо „мекането“ е толкова заразно?

От магистър до майстор и обратно

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"