"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 4, 2021

Координиран подход за борба с COVID-19 в ЕС

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-01-2021
in Брой 4, 2021
A A
Председателят на Съвета на ЕС Шарл Мишел по време на онлайн срещата на европейските лидери

Европейската комисия предложи актуализация за координиране на мерките, засягащи свободното движение в Европейския съюз. Заради новите варианти на коронавируса и големия брой нови инфекции в много държави членки е необходимо силно да се обезсърчат неналожителните пътувания, като същевременно се избягват затварянето на границите или общите забрани за пътуване и се гарантира, че функционирането на единния пазар и веригите на доставки остават непрекъснати.
В допълнение към съществуващите цветове зелено, оранжево, червено и сиво ЕК предлага да се добави „тъмночервено“, за да се посочат областите, в които вирусът се разпространява на много високи нива. Това би било приложимо за район, в който броят на уведомленията в рамките на 14 дни е над 500 на 100 000 души.
Координираният отговор на кризата, предизвикана от COVID-19, включва и ускоряване на ваксинацията в целия ЕС. До март 2021 г. най-малко 80 % от хората на възраст над 80 години и 80 % от специалистите в областта на здравеопазването и социалните грижи във всяка държава членка следва да бъдат ваксинирани. До лятото на 2021 г. държавите членки следва да са ваксинирали най-малко 70 %
от възрастното население.
ЕК, държавите членки и Европейската агенция по лекарствата (EMA) ще работят с дружествата, за да използват максимално потенциала на ЕС за увеличаване капацитета за производство на ваксини. ЕК работи с държавите членки по сертификатите за ваксинация в пълно съответствие със законодателството на ЕС за защита на данните. До края на януари 2021 г. трябва да бъде договорен общ подход, за да се даде възможност бързо да се въведат в употреба сертификатите в здравните системи в целия ЕС и извън него.
Комисията също така призовава държавите членки да продължат да прилагат физическо дистанциране, да ограничават социалните контакти, да се борят с дезинформацията, да координират ограниченията за пътуване, да засилят тестването и да увеличат проследяването на контактите и геномната последователност, за да се справят с риска от нови варианти на вируса.
След срещата на европейските лидери за координирания отговор на кризата, предизвикана от COVID-19, председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен заяви, че в цяла Европа здравната ситуация остава много сериозна. „Има основание за надежда заради ваксините. Налице е обаче и сериозна причина за безпокойство във връзка с новите варианти на вируса. Ето защо трябва да сме бдителни и да продължим да бъдем решителни в нашия отговор. Трябва да гарантираме доставката на ваксини от фармацевтичните дружества. И трябва да гарантираме бързото и ефикасно използване на наличните ваксини. Радвам се, че постигнахме съгласие с държавите членки за прилагане на възможно най-голям брой дози през следващите седмици и месеци“, каза Фон дер Лайен.
Председателят на ЕК подчерта, че Европа се нуждае от много по-добро познаване на действителното присъствие и реалното разпространение на новите варианти на коронавируса на всички възможни места в ЕС. „Ето защо се нуждаем от повече тестване и повече секвениране след положителни тестове в целия ЕС.
Сега положението е такова, че почти всички държави членки секвенират по-малко от 1 % от положителните тестове. Само две държави членки тестват необходимите около 10 %. Това е твърде малко. Ето защо трябва да увеличим секвенирането до поне 5 % от всички положителни тестове. Комисията ще подкрепи тези усилия благодарение на капацитета на Европейския център за превенция и контрол на заболяванията (ECDC) в тази област и с целенасочено финансиране“, каза още Фон дер Лайен.

Your Image Description

Свързани статии:

Още 10 училища стават посланици на ЕП Обсъждат трансформацията на цифровото образование Юбилей по време на пандемия 4 наши училища с награда за иновативно обучение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Иновации надграждат традицията

Next article

Ученици от Пазарджик ще участват в „Евроскола“

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Ученици от Пазарджик ще участват в „Евроскола“

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Заболявяемост и преживаемост

В ход е дигиталното обучение

Учителите вярват в науката

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"