"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 45, 2021

Под стъклен похлупак

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-11-2021
in Брой 45, 2021
A A

Зина СОКОЛОВА

Някои родители забравят, че най-важното за децата им е да учат. Думите са на един млад училищен директор. Поводът е молбата на негов ученик да го извини, че отсъства от онлайн урока, защото пътува!?
Същото може да се каже и по повод яростния отпор на огромен процент от родителите срещу опитите на МОН да върне децата в клас. Те се обявиха срещу тестовете, сякаш някой ще дамгосва децата им с нажежено желязо. Едно от най-крайните мнения по този повод е на майка, която написа в социалните мрежи, че няма да позволи с детето да се правят експерименти с цел печалба(!?). Нищо че всичко, което родителите купуват на децата си, носи печалби. По-страшното е, че въпросната майка заплаши, че ще обучава детето си вкъщи. Самӝ, без връстници, с които да общува.
В подобни случаи трябва да се напомни, че децата не са собственост на родителите. Мама и татко може най-много да ги обичат, но това не означава, че винаги взимат най-правилните решения за тяхното развитие. И в повечето случаи не са и най-компетентните за тези решения.
И какво предлагат родителите, които са противници на тестовете? Да вържат децата си вкъщи под стъклен похлупак, за да ги предпазят от вируса. Но докога? Ако ковид продължи? И не ги ли е страх, че може да им навлекат тежки психически проблеми. След всеки локдаун и затваряне на училищата се засилват десоциализацията и агресивността у децата, констатират учители. Изследване на УНИЦЕФ сочи, че голям брой деца и младежи се борят с тревожност, депресия, тъга. Пандемията, изолацията, нарушеният учебен процес ги карат да чувстват страх, гняв и загриженост.
Така че – не затваряйте децата у дома. Това е вредно за здравето и психиката им.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Бъдеще за всеки Вестник "Аз-буки"Крачка назад и отново напред Вестник "Аз-буки"Най-ценното! Вестник "Аз-буки"Без книга не може

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Посрещат Шрея от Сингапур

Next article

Всяко пето дете получава психично разстройство

Next article
Всяко пето дете получава психично разстройство

Всяко пето дете получава психично разстройство

Живот на мотор

Живот на мотор

В ход е дигиталното обучение

Българската следа в „Музикферайн“

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"