"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 48, 2021

Турне на красотата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-12-2021
in Брой 48, 2021
A A
Учениците развиват уменията си в модерно
фризьорско ателие и ателие по козметика

Зина СОКОЛОВА

Профилираната гимназия „Академик Петко Стайнов“ в Казанлък е училище, запазило добрите традиции, които доразвива и днес.
В него се обучават ученици в профил „Предприемачески“ – дневна и вечерна форма, и по професии „Фризьор“ и „Козметик“ в дневна форма. Гимназията разполага с отлична материална база – мултимедии и Wi-Fi във всяка класна стая, конферентна и интерактивна зала, модерно фризьорско ателие и ателие по козметика, съвременна фитнес зала, оборудван компютърен кабинет и класна стая на открито.
„Учениците от паралелките по фризьорство организират ежегодно „Турне на красотата“ през почивните дни в населените места около града – казва директорката Нели Пенчева. – Така те имат възможност да покажат усвоените от тях умения, да споделят емоции. Турнето се провежда след Панорамата на професионалното образование, която се организира всяка година в Казанлък, а не както досега само в областния град. Предварително по медиите обявяваме кои населени места ще посетят екипите от ученици заедно с техни преподаватели по практика и по теория. Получаваме и пълно съдействие от страна на кметовете, които определят къде точно ще се работи. И всеки, който желае, може да получи безплатна прическа. Най-често идват връстници на нашите възпитаници, но и по-малки деца от първи и втори клас. Много им е интересно и забавно нашите ученици им плетат различни плитки. Правят и мъжки прически. Близо 50% от завършилите гимназията се реализират по професията, която се изучавали. А главното, на което се опитваме да ги научим, са доброта и съпричастност.“
През август тази година две групи от 18 ученици посещават столицата на Португалия – Лисабон, където участват в ученически практики по проект „Еразъм+“, „Коафьори иноватори“. Там те работят в един френски и в един африкански салон, където демонстрират наученото в гимназията. Успяват да впечатлят португалските партньори на гимназията и да усвоят нови техники от тях.
Обучението от разстояние в електронна среда в училището се реализира чрез платформата Shkolo, с чийто електронен дневник тук се работи от 4 години. В последните две години от училищния бюджет са купени допълнително таблети и лаптопи. Осигурени са и карти за интернет достъп. Така гимназията е обезпечена за обучение от разстояние в електронна среда. Преподавателите срещат известни трудности главно в това да мотивират учениците навреме да влизат в час по време на дистанционното обучение.
„Основните предизвикателства пред педагогическия екип са свързани с учениците от уязвимите групи, които се обучават в училището – подчертава Нели Пенчева. – Колегите ежедневно работят, за да повишат тяхната мотивация, търсят и предлагат нови инициативи. Преди да преминем към обучение от разстояние в електронна среда, направихме анкета. Изготви я специален екип от четирима колеги, който се зае да работи за повишаване мотивацията на учениците. Естествено, основната причина за липсата на такава е в социалната среда. Установихме, че е по-лесно да накараме децата от уязвими групи да идват на училище, защото им е по-интересно, имат нужда от общуване със свои връстници, отколкото да ги накараме да седнат пред компютъра. Колегите са в непрекъсната връзка с децата, звънят им, опитват се да ги убедят да се включват онлайн. Но дори когато учат присъствено, преподавателите гледат да използват максимално интерактивни методи, за да ангажират вниманието им. В училището имаме абонамент за Уча.се, ползват се и други готови материали. Много помагат за повишаване на мотивацията и заниманията по интереси, но заради пандемията те сега са спрени. За съжаление, малка част от родителите ни оказват съдействие и се включват в нашите предложения. Миналата година имахме инициатива „С мама и тати на училище“. Идеята беше родители, които могат, да дойдат и да прекарат един ден с децата си в училище. По-активните приеха предложението и бяха доста впечатлени. Но с част от родителите нямаме никакъв диалог. Изключително сложно е да се работи с деца от уязвими групи.“

Your Image Description

Свързани статии:

Детска академия за програмиране отваря врати в Русе Музейните артефакти влизат в онлайн обучението Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Кукеровден в Белене

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Заедно в приобщаването

Next article

Детска академия за програмиране отваря врати в Русе

Next article
В ход е дигиталното обучение

Детска академия за програмиране отваря врати в Русе

Музейните артефакти влизат  в онлайн обучението

Музейните артефакти влизат в онлайн обучението

Рецепта  за успех

Рецепта за успех

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"