"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 10, 2022

Следи от ранната Вселена

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-03-2022
in Брой 10, 2022
A A

Екрайна сметка, астрономите може да не са открили знак за първите звезди на Вселената, показва нов експеримент, който не открива следи от „космическата зора“. През 2018 г. изследователите твърдят, че едва доловим знак в радиовълните от началото на историята на Вселената разкрива ерата, когато са се включили първите звезди, известна като космическа зора. Но първият експеримент за тестване на заключенията на това изследване не открива никакви признаци от тези ранни звезди, съобщават учените в Nature Astronomy. Точно след Големия взрив преди около 13,8 млрд. години Вселената е гореща яхния от материя. Звездите вероятно не са светнали до поне 100 милиона години по-късно – слабо проучена ера на Космоса. Намирането на признаци на първите лъчи звездна светлина би допълнило историята на космическия произход. Така че твърдението от 2018 г. за точно определяне на тези най-ранни отблясъци, от експеримента EDGES в австралийската пустош, предизвика доста спорове.
„Това определено развълнува цялата ни общност“, казва радиоастрономът Саураб Сингх от Раманския изследователски институт в Бангалор, Индия. Изследователите съобщават, че са открили спад в определени дължини на радиовълните – знак за светлина от първите звезди, взаимодействащи с околния водороден газ. Но резултатът бързо предизвика скептицизъм, тъй като спадът е по-дълбок от очакваното. За да разберат дали намекът за първата звездна светлина е бил реален, учените ще трябва да направят повече измервания.
На Земята радиовълните идват от различни източници, които трябва да бъдат внимателно отчетени, за да разкрият по-финия сигнал от космическата зора. Неправилното разбиране на тези други източници на радиовълни може да доведе до неотчетена експериментална грешка, която може да даде неверни резултати.

Your Image Description

Свързани статии:

Алчността на човечеството е за сметка на природата Сънят на мишките Градината на октоподите Имам ли вирус?

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Градината на октоподите

Next article

Пощадете природата

Next article
Вестник "Аз-буки"

Пощадете природата

В ход е дигиталното обучение

Украински учени избират реализация у нас

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Дзен будизъм, дзенбудизъм или дзен-будизъм

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"