"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 12, 2022

Качество

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-03-2022
in Брой 12, 2022
A A

Николай КЪНЧЕВ

„Парите следват ученика“ – тази мантра се повтаря от въвеждането на делегираните бюджети насам. Толкова усилено, че роди стряскащ жаргон в разговори между директори, като: „Колко „приходи“ (ученици) и „разходи“ (учители) имате? Не ви стига бюджетът – намалете си тогава броя на „разходите“ (учителите)…“.
Изводът е: училищата имат интерес да се „пукат по шевовете“ от ученици, независимо дали могат да им осигурят добри условия в клас, в занималнята или за извън-учебни дейности. Стига се дори до куриози, когато коридорът се прегражда, за да се „построи“ още една класна стая. Дали количеството върви за ръка с качеството? Едва ли, директорите нямат интерес да увеличават броя на „разходите“.
Досега. През последните месеци се вижда решимостта на управляващите образователния процес да вкарат добавената стойност в държавен образователен стандарт за качеството. Макар да е един от няколко необходими подобни критерия, стойността, добавена благодарение на по-качествено преподаване, е само малка, но може би една от най-важните стъпки в тази посока. Методиката ще даде възможност на всяко училище да следи развитието си, да се сравнява с подобни образователни институции и да оцени къде се намира спрямо средните стойности за областта и страната. Идеята е да бъдат премирани с допълнително финансиране училищата, които растат по отношение на качеството на обучение. Доброто представяне да означава повече средства не само за извънкласни дейности или за материална база, но и за заплати. Резултатът на подобен подход е, че на добрия учител вместо като на „разход“ ще се гледа като на истинско съкровище – най-вече в запленяването на умовете и сърцата на децата в славния поход към нови знания и умения.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Дързостта на начинаещите Вестник "Аз-буки"Сам вкъщи… Вестник "Аз-буки"Необходимост Дякон Васил Левски*

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Всички ученици се връщат в клас

Next article

Откриха саркофаг под „Нотр Дам“

Next article
Откриха саркофаг под „Нотр Дам“

Откриха саркофаг под „Нотр Дам“

Възможна е връзка между дневния сън и деменцията

Възможна е връзка между дневния сън и деменцията

Двама астронавти се „разходиха“  в Космоса

Двама астронавти се „разходиха“ в Космоса

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"