"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 14, 2022

Първи анализи на звукови записи от Марс

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-04-2022
in Брой 14, 2022
A A

Международен екип от учени извърши първия анализ на акустиката на Червената планета. Новото проучване разкрива колко бързо звукът се движи през изключително тънката атмосфера, съставена предимно от въглероден диоксид, и как Марс може да звучи за човешките уши. Учените могат да използват аудиозаписи, за да изследват фините промени във въздушното налягане.
Първите аудиозаписи на Марс разкриват тиха планета с откъслечни пориви на вятъра, където две различни скорости на звука биха имали странен, забавящ слуха ефект, казват учените.
След като роувърът на НАСА Perseverance кацна на Марс през февруари миналата година, двата му микрофона започват да записват. Това позволява на учените да чуят за първи път какво е на Червената планета.
„Аудиото разкрива неизвестна досега турбуленция на Марс“, казва Силвестър Морис, главен автор на изследването и научен съдиректор на SuperCam – малката камера, монтирана на мачтата на марсохода, където е и основният микрофон.
Проучването потвърди за първи път, че скоростта на звука на Марс е по-ниска – 240 метра в секунда, в сравнение със земните 340 метра в секунда.
Това беше очаквано, защото атмосферата на Марс съдържа 95% въглероден диоксид, в сравнение с 0,04% на Земята, и е около 100 пъти по-тънка, което прави звука с 20 децибела по-слаб, се казва в проучването.
Има две скорости на звука на повърхността на Марс – една за високочестотни звуци, като силата на лазера на марсохода, и друга за по-ниски честоти, като бученето на ротора на хеликоптера. Звукът, произведен от лазера, се движи със скорост 250 метра в секунда – 10 метра по-бързо от очакваното.

Your Image Description

Свързани статии:

Нова лаборатория строим на Антарктида Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин Върховете на Плутон са вулкани от лед Default ThumbnailЗа две години печелим участие в 140 проекта по „Хоризонт 2020“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин

Next article

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Next article
Върховете на Плутон са вулкани от лед

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Вестник "Аз-буки"

Работещи, а не лъскави

Ученици стават изследователи

Ученици стават изследователи

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"