"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 16, 2022

Преоткриха орхидея с дъх на лимон

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-04-2022
in Брой 16, 2022
A A
Снимка Tobias Hayashi, La Trobe University

Деликатен вид орхидея с аромат на лимон – Prasophyllum morganii, последно документиран през 1933 г., е преоткрит в Югоизточна Австралия по време на проучвания, проведени след горските пожари през лятото
2019 – 2020 г., съобщава nauka.offnews.bg. „Не се случва често да срещнете нещо, което сте смятали за изчезнало, така че това е наистина прекрасно“, коментира Нушка Райтер от Royal Botanic Gardens Victoria в Мелбърн.
Prasophyllum morganii е документиран за първи път през 1929 г., когато пастирът Хари Морган забелязва няколко растения в имота си и изпраща екземпляри на ботаника любител Уилям Хенри Никълс. Последният прави рисунки на орхидеите, които нарича на името на Морган. Той запазва някои, като ги изсушава. Осем от тези екземпляри се предадени за хербариите в Мелбърн и Аделаида. Оттогава експерти по орхидеи се опитват да проследят вида отново, но без успех и видът е сметнат за изчезнал.
И така до 2020 г., когато след опустошението на източното крайбрежие на Австралия от горските пожари правителството финансира проучвания, за да разбере кои растения и животни са оцелели. Тогава са открити популации от орхидеи, които изглеждат като P. morganii. Те са сравнени със старите хербарийни екземпляри и е установено, че съвпадат с новооткритите.
По време на проучванията от 2020 г. са преброени само няколкостотин отделни растения
P. morganii, което предполага, че са уязвими на изчезване. Райтер и нейните колеги отглеждат вида в Кралската ботаническа градина „Виктория“ и се надяват да върнат някои в местообитанията им.

Your Image Description

Свързани статии:

Водещи сме в разработването на дозиметри Нови зубри пристигнаха в Източните Родопи Извличат литий от геотермални води Default ThumbnailКак се развива вниманието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Нови зубри пристигнаха в Източните Родопи

Next article

Извличат литий от геотермални води

Next article
Извличат литий  от геотермални води

Извличат литий от геотермални води

В ход е дигиталното обучение

Докторантите със 750 лв. стипендия

В ход е дигиталното обучение

Признание за дарования

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"