"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 23, 2022

Алуминиева тел с наноструктури

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-06-2022
in Брой 23, 2022
A A

Mеждународен изследователски екип, в който участва и млад учен от Института по електроника на БАН, разработва алуминиева тел с въглеродни наноструктури. Първите прототипи по проекта вече са подложени на технически изпитвания, които трябва да установят механичните характеристики за експлоатация на детайлите.
Научният екип разработва алуминиева тръбна тел с композитно ядро, което се състои от алуминиев прах с интегрирани въглеродни наноструктури. Тя е без аналог в света и е предназначена за свободно гъвкаво генериране на олекотени изделия с високи якостни свойства Изграждането на детайлите се извършва с помощта на роботизирана система за адитивно производство чрез електродъгово заваряване в защитна газова среда, която е въведена в експлоатация в Института по електроника на БАН.
Българският екип работи в тясно сътрудничество с учени от Бранденбургския техническия университет в Котбус, Германия. В рамките на проекта научният колектив сравнява структурата и механичните свойства на прототипите с тези на изградени детайли от стандартизирани алуминиево-силициеви сплави.
В разработките се включва и Георги Котларски, който е докторант в Института по електроника, но е започнал работата си по проекта още като студент. Проектът е финансиран от Фонд „Научни изследвания“, по програма M-ERA. Немски индустриални партньори в проекта са MIGAL.CO GmbH, GEFERTEC GmbH,
KSC и Kraftwerks – Service Cottbus Anlagenbau GmbH.

Your Image Description

Свързани статии:

Целта е енергийна суверенност Default ThumbnailКак се развива вниманието Default ThumbnailВодородът – енергията на бъдещето Свети Климент обединява Балканите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Започва фестивалът „Нов европейски Баухаус“

Next article

Водородното бъдеще

Next article
Вестник "Аз-буки"

Водородното бъдеще

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За ударението при някои думи от гръцки на -ия

Еволюция има, загадка е началото є

По-ниски резултати на НВО в IV клас

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"