"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

МОН затяга контрола върху квалификациите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
in Брой 3, 2022
A A

Стоян СТОЯНОВ

По-строг контрол върху квалификациите на педагогическите специалисти предвижда да започне скоро Министерството на образованието и науката. Целта е да се прекратят практики за фиктивно провеждане на квалификации, да се повиши качеството на обученията и те да са ориентирани към истинските нужди на учителите. Това стана ясно от отговорите на министъра на образованието и науката акад. Николай Денков на актуални въпроси, отправени от членове на Парламентарната комисия по образованието и науката.
„Оказва се, че по отношение на квалификацията на учителите имаме проблем. Затова Министерството ще засили контрола върху тях. Искаме да направим и промяна в предлаганите обучения, както и да се актуализира регистърът за тях, така че педагозите да бъдат насочвани към полезни за тях обучения и квалифицирани обучители“, отбеляза министър Денков.
В отговор на въпрос той обяви още, че предстои и разговор по темата за квалификацията на педагогическите специалисти в детските градини и училищата и с висшите училища, които обучават такива. В центъра на вниманието ще бъдат програмите за подготовка на педагозите.
Попитан от народните представители, министър Денков коментира, че от съдържателна гледна точка е необходимо и отлагане на атестирането на педагогическите специалисти. „Не бих форсирал процес, за който не съм убеден, че ще се реализира правилно“, заяви той. По темата предстоят разговори за необходимите промени в Закона за предучилищното и училищното образование и наредбите към него, така че инспектирането и атестирането да протекат безпрепятствено.
„Дуалното обучение е същината на професионалното образование.

Неслучайно последното е определено като приоритет на МОН за настоящата година“, коментира в отговор на друг въпрос просветният министър. И припомни, че за да има развито дуално обучение, са необходими готови за партньорства работодатели. По думите му екипът на МОН ще надгражда постигнатия в последните години напредък. За съжаление, пандемията възпрепятства развитието на дуалното обучение. „Вече се срещнахме с работодателите и директорите на професионални гимназии, за да обсъдим текущите проблеми. Диалогът ще продължи“, заяви министър Денков. Информира, че съвместно с министерствата на икономиката и на иновациите е започнат разговор с инвеститори, които са силно заинтересовани от равнището и качеството на образование в страната. Министърът отбеляза още, че по Плана за възстановяване и устойчивост се предвиждат средства за развитието на професионалното образование. Усилено се работи и по подготовката на финансирането на 24 професионални гимназии – хъбове, които ще подпомагат развитието на обучението и на регионалния бизнес.
Министър Денков обърна внимание и на появата на нездрава конкуренция между професионални гимназии, които привличат ученици с атрактивни като наименования специалности. „Ще се опитаме да променим това и акцентът да бъде върху съдържанието и възможнос-
тите за реализация. Трябва да направим така, че да има съответствие на предлаганите специалности и класификатора на професиите“, категоричен е той.
Относно използването на тестове в училищата министър Денков посочи, че те са една от мерките за ограничаване разпространението на коронавируса. „Ако няма тестове, нашето добро желание децата да учат присъствено, може да доведе за дни до заразяване на цели училища и до прекъсване на обучението“, отбеляза той. По думите му с нарастването на сегашната вълна на заболеваемост десетократно са се увеличили и позитивните тестове на ученици, което показва, че те работят.
„Грижата за здравето на децата е и грижа за тяхното образование“, заяви министър Денков. Той бе категоричен, че не е издавана заповед за задължително присъствено изпитване в края на срока на учениците, които са се обучавали онлайн по обективни причини или по желание на своите родители.
Просветният министър информира членовете на Комисията, че натрупани дефицити вследствие на онлайн обучението могат да се наваксват с допълнителна работа към края на учебната година. Предстои и реализирането през лятото на нова програма за извънкласни дейности в областта на културата и спорта. „Към момента не се обсъжда удължаване на учебната година. Започваме диалог за по-ранно откриване на новата учебна година“, обяви министър Денков
Парламентарната комисия по образование и наука обсъди и прие на първо четене внесения от Министерския съвет проект за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, с който в системата се забранява осъществяването на политическа и партийна дейност.

Your Image Description

Свързани статии:

България е там, където звучи родна реч омайна Започва дискусия за учебното време Извънредно в извънредна ситуация Запазват неизразходени пари за медиаторите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Да си го кажем

Next article

Сюрпризите на Софийската филхармония

Next article
В ход е дигиталното обучение

Сюрпризите на Софийската филхармония

Да фотографираш музиката

Да фотографираш музиката

Богдана Трифонова, радиоводещ: Радиото има изключителна сила

Богдана Трифонова, радиоводещ: Радиото има изключителна сила

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"