"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 33, 2022

За да има утре

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-08-2022
in Брой 33, 2022
A A

Зина СОКОЛОВА

Глобалните климатични промени, за които учените алармират от няколко десетилетия, вече са факт. Още по-важното е, че скоростта, с която се случват, е доказано плод на човешката дейност. Консуматорското отношение към природата е на път да ни доведе до истинска катастрофа. А в необятния Космос около нас няма резервна планета, на която да се преселим. Цялото човечество е в една лодка и от нас зависи тя да не потъне.
Учени, икономисти и експерти търсят решение на проблеми като парниковия ефект и евтини възобновяеми енергоизточници. Но докато хората не осъзнаят, че всяко тяхно действие – от решението как да се хранят, до това как да използват автомобила, оказва влияние върху околната среда, нещата няма да се променят. И единственото спасение е в изграждане на ново отношение към нея.
А надеждата това да бъде постигнато, отново е в образованието. Децата трябва от най-ранна възраст да бъдат възпитавани в любов към природата. Екологичното възпитание може да започне с усвояването на прости правила – да не се хвърля боклук на земята, отпадъците да се събират разделно, да се пестят токът и водата. По-късно познанията за въздействието на човешката дейност върху природата могат да бъдат разширени в учебните дисциплини по природни науки. Важното е подрастващите да осъзнаят, че са едно цяло с околната среда. И че захвърленото на плажа пластмасово шише не е безобиден акт на небрежност, а престъпление спрямо природата. Пластмасовият остров от боклуци в Тихия океан не е възникнал от само себе си.
Затова децата трябва да бъдат насърчавани да разсъждават по темите и да търсят изходи от кризите. Кой знае – може някои малки ученици днес да предложат работещи решения, за да има утре.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Сговорна дружина Теория на струните* Хранителната диета може да забави затоплянето Вестник "Аз-буки"Силата на малките стъпки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

ЕК одобри Програма „Образование“ 2021 – 2027

Next article

Първите растения, култивирани в лунна пръст

Next article
Първите растения, култивирани в лунна пръст

Първите растения, култивирани в лунна пръст

Reconstructing the Mathematics Curriculum for Post-16 Students: A Comparison of the Approaches in England and Bulgaria

Methodological Guidelines for the Development of Project Assignments in Theoretical Technical Subjects

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"