"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 39, 2022

Значи може

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-09-2022
in Брой 39, 2022
A A

Стоян СТОЯНОВ

В последните години десетки хиляди млади хора са обхванати в проекти за ученически практики. Държавата осигурява чрез европейски фондове и от бюджета заплащането на техния труд, като по този начин стимулира работодателите да развиват партньорства със средното образование.
По първия етап на най-новия проект „Ученически практики 2“
например 6036 ученици от 172 гимназии в последната година са развивали професионалните си умения в реална работна среда. А всеки пети придобива практически опит в приоритетни за икономиката направления – машиностроене, строителство, електроника, енергетика, транспортни услуги. Предстои вторият етап на Проекта, който приключва на 15 септември 2023 г. Всички, преминали успешно практическото обучение, получават еднократна стипендия от 372 лева.
В същото време, с подкрепата на Австрия и Швейцария у нас в последните години се развива дуалното обучение, което в тези страни носи огромни ползи за обществото и икномиката. А държавата осигурява необходимите нормативни промени, които да стимулират обучението чрез работа и да облекчат работодателите. За подкрепа на дуалното обучение има и финансиране от
24 млн.лв. по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“.
Това е прекрасно и е проява на ангажимент на държавата за осигуряването на подходящи за пазара на труда специалисти. Въпросът е кога бизнесът у нас ще се еманципира и ще поеме първостепенна роля в подготовката на кадрите, от които се нуждае. За щастие, у нас са налице и примери на работодатели, които успяват да организират така практиките на учениците, че да имат от тях икономическа изгода, която превишава разходите за обучението и стипендиите им. Така, както е в държавите към чието благополучие се стремим…

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Подход към всяко дете Вестник "Аз-буки"15 медала 4 олимпиади 2 месеца Вестник "Аз-буки"Смисъл винаги има Вестник "Аз-буки"Старото и новото в нас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

20 млн. лв. за дейности по национални програми

Next article

Български съкровища пътуват из Америка

Next article
Български съкровища пътуват из Америка

Български съкровища пътуват из Америка

The National Idea of Paisii Hilendarski

New View of the Idea about Art Education, Reflected in the “School Practice” Journal Since 1906

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"