"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 4, 2022

Антимикробната резистентност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-01-2022
in Брой 4, 2022
A A

Бактериалните инфекции, които не се повлияват от лечението, са водеща причина за смърт по целия свят. През 2019 г. антимик-
робната резистентност е причинила директно приблизително 1,27 милиона смъртни случая, съобщават изследователи в
сп. Lancet. Повече хора са починали от нелечими бактериални инфекции през тази година, отколкото от ХИВ или малария. Като цяло, бактериалната антимикробна резистентност играе роля в приблизително 4,95 милиона смъртни случая в световен мащаб.
Оценките се базират на анализ на болнични, надзорни и други източници на данни, обхващащи 204 страни и територии, от международна група изследователи, наречена „Сътрудници за антимикробна резистентност“. Резистентността към два класа антибиотици – бета-лактами (които включват пеницилин) и флуорохинолони, стои зад повече от 70 на сто от смъртните случаи, причинени от резистентност. Тези лекарства са опциите от първа линия за много бактериални инфекции.
Сред бактериите, отговорни за фаталните резистентни към лекарства инфекции, първите три са Escherichia coli, Klebsiella pneumoniae и Staphylococcus aureus, установиха изследователите. Тези патогени могат да причинят опасни инфекции в здравните заведения при хора с отслабена имунна система.
В световен мащаб 64 смъртни случая на 100 000 души са свързани с резистентни към лечение бактериални инфекции и 16,4 смъртни случая на 100 000 души са причинени от такива инфекции, установи групата. По-специално, Западна Африка, на юг от Сахара, има най-високи нива на смъртност: 114,8 смъртни случая на 100 000 души са свързани с бактериална антимикробна резистентност и 27,3 смъртни случая на 100 000 души се дължат на резистентност.

Your Image Description

Свързани статии:

Остров на края на света Телескоп изследва екзопланети Очите разкриват биологичната възраст Населението и „зелената революция“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Телескоп изследва екзопланети

Next article

Очите разкриват биологичната възраст

Next article
Очите разкриват биологичната възраст

Очите разкриват биологичната възраст

Загубата на зн ания е сред новите предизвикателс тва в ЕС

Загубата на зн ания е сред новите предизвикателс тва в ЕС

Батерии  за зелена енергия

Батерии за зелена енергия

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"