"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 41, 2022

Родни университети сред най-добрите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-10-2022
in Брой 41, 2022
A A

Софийският университет „Св. Климент Охридски“, Техническият университет в София и Варненският университет по мениджмънт присъстват в класацията на най-добрите университети в света THE World University Rankings за 2023 г. за втора поредна година. Преди това в нея място намираше само най-старото ни висше училище.
Тази година Световната класация включва 1799 университета от 104 държави и региони, което я прави най-голямата до момента. В топ 10 влизат три британски университета – Оксфордският е №1, Кеймбриджкият дели третото място с американския Станфорд, а лондонският „Импириъл колидж“ заема десета позиция. Останалите в първата десетка са американски висши училища – Харвардският университет е на второ място, Масачузетският технологичен институт е пети, следван от Калифорнийския технологичен институт, Принстън, Бъркли – Калифорния, и Йейл.
Китайските университети се доближават до глобалното господство на САЩ във висшето образование, но интернационализацията се оказва слабо звено за азиатската суперсила според последното издание на класацията на Times Higher Education. Надмощието на американските университети в областта на научните изследвания намалява отчасти поради нарастващата разлика в резултатите между елитните университети и останалите.
Що се отнася до качеството на изследванията, измерено чрез цитирания, Китай наваксва. През изминалата година средният резултат за цитирания в Китай се е увеличил значително от 55,6 на 58,0, докато през същия период резултатът в САЩ спада леко от 70,0 на 69,4
(на базата на университетите, класирани през двете години). Тенденцията е още по-изразена през последните пет години. През 2019 г. средният резултат за цитирания за Китай е 41,1, а на САЩ – 75,9.
САЩ има 34 университета в топ 100,
което е спад при 38 през миналата година и 41 преди пет години – Университетът на Минесота, Университетът на Мериленд, Колидж парк, Мичиганският държавен университет, Държавният университет в Охайо и колежът Дартмут изпадат от топ 100. Междувременно Китай увеличава представителството си до седем университета в топ 100 спрямо шест миналата година.
Китайското правителство последователно инвестира във висше образование и научноизследователска и развойна дейност в продължение на повече от 20 години. Финансирането е специално насочено към разработването на университети от световна класа, обучението на учени във водещи институции на Запад и изграждането на капацитет в Китай.
Софийският университет „Св. Климент Охридски“ попада в класацията в групата на висшите училища от 1201 нагоре, както и през миналата година. Техническият университет в София влиза в групата 1501+.
Тази година са кандидатствали рекорден брой университети – 2500, но в класацията на THE World University Rankings попадат 1799 университета, които отговарят на критериите. Един от тези 701 университета, които не покриват изискванията, е Варненският университет по мениджмънт. Но името му присъства в ранглистата под особен статут, който показва, че участва в процеса, въпреки че не му е присъден рейтинг.
Наред с другите анализи на резултатите и основните данни се следи и как университетите управляват своите институции и как виждат бъдещето на преподаването, научните изследвания, трансфера на знания и интернационализацията – четири ключови области на университетска дейност, които се измерват в класацията на THE World University Rankings. Университетите се оценяват общо по 13 показателя за ефективност. Освен това за тазгодишната класация са анализирани над 121 млн. цитирания в повече от 15,5 милиона научни публикации и са анкетирани 40 000 учени от цял свят.

Your Image Description

Свързани статии:

Отново силно представяне на младите информатици Четири отличия от Балканиадата по физика Новости за Регистъра на висшите училища 2022-ра – Година на фундаменталните науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Отново силно представяне на младите информатици

Next article

Четири отличия от Балканиадата по физика

Next article
Четири отличия от Балканиадата по физика

Четири отличия от Балканиадата по физика

В ход е дигиталното обучение

Новости за Регистъра на висшите училища

В ход е дигиталното обучение

Представят лицата на неформалното образование

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"