"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 43, 2022

Национален лагер за момичета в подкрепа на образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-10-2022
in Брой 43, 2022
A A
Участничките в националния лагер на фондация „Арете“ са мотивирани да променят стереотипите и да се реализират успешно в личен и в професионален план

Петя НИКОЛОВА

55 момичета от уязвими групи са кандидатствали за участие в VII национален лагер на младежката фондация „Арете“ – България.
25 от тях получават покана да се присъединят към събитието, което се провежда от 29 до 31 октомври в КК „Боровец“.
От 2014 г. „Арете“ предоставя шанс на млади жени и момичета от уязвими групи да преживеят няколко дни в компанията на свои връстници, да се срещнат с модели за подражание от общността и да се включат в мотивиращи семинари и работилници. За повечето от тях лагерът е първата възможност да излязат извън своята общност. Затова учебната програма е внимателно разработена, с включена обратна връзка от предишни лагери и съобразена с нуждите и възрастта на участничките.
„Нашата цел е да подготвим момичетата за периода след завършване на гимназия – казва Радостина Чапразова, директор на „Арете“ за България. – Стремим се да им помогнем да развият жизненоважни социални умения, да ги насърчим в желанието им да бъдат по-добре образовани и с по-големи шансове за реализация. Правим това с подкрепата на ролеви модели, обучители и среща с експерти по въпросите на половото равенство.“ В програмата на лагера свои истории споделят успешни жени и момичета от уязвими групи, студентки или завършили висше образование, постигнали успех в личен и професионален план.
Националният лагер е първата по рода си инициатива на Балканите и в Европа, която се фокусира върху нуждите на момичета от уязвими групи в България, адресирайки предизвикателствата, с които те се сблъскват във и извън своите общности. Освен подкрепа за цялостно развитие на потенциала младите жени получават професионални насоки за справяне индивидуално и като общност с тези предизвикателства, за да се превърнат в активни и ангажирани граждани, а като надграждане – да идентифицират лидерски потенциал. Една от важните цели пред Младежката фондация, е свързана с превенцията на ранните бракове и отпадането от училище. Радостина Чапразова споделя, че за седемте години, откакто организират лагерите, се очертава ясна тенденция за преодоляване на ранните бракове, която върви успоредно с процесите на модернизация на общността.
За да се достигне до възможно най-много момичета, да се подпомогнат те в процеса на кандидатстване и да се установят контакти с родителите, важна партньорска подкрепа на фондация „Арете“ – България, оказват училища, регионални управления на образованието, местни НПО и лидери на общността.
От самото начало 147 момичета от цяла България са участвали в женската лидерска програма. От тях 69 са студенти в специалностите право, социални дейности, финанси, публична администрация, педагогика, медицински специалности, бизнес. 57 от тях са завършили университет и са станали професионалисти. Останалите 76 продължават да учат в гимназия или имат успешно завършено средно образование. Само две момичета са напуснали средното образование, защото са заминали в чужбина.
Организаторите предвиждат като част от програмата и среща с представители на сдружение „Съвет на жените в бизнеса в България“.
На въпроса кой критерий е решаващ при избора на момичета за участие в лагера, Радостина Чапразова уточнява, че най-важни са мотивацията за образование, ангажираност с проблемите на етническото и половото равенство, креативно мислене и свободно изразяване на позиция. „Последното – казва тя, – е видно веднага от есетата, които са част от формуляра за кандидатстване.“

Your Image Description

Свързани статии:

Българите в Азербайджан пазят културата си Панорама на университетите Археологическият музей с юбилей Как университетите да привличат таланти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Българите в Азербайджан пазят културата си

Next article

Сън навън за здраве в яслите в Нидерландия

Next article
Сън навън за здраве в яслите в Нидерландия

Сън навън за здраве в яслите в Нидерландия

В ход е дигиталното обучение

Зелена олимпиада 2022

Пътят на „Време разделно“

Пътят на „Време разделно“

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"