"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 44, 2022

Игри с кал и свирене с черпаци

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-11-2022
in Брой 44, 2022
A A
Иновативната площадка предоставя на децата много възможности да си играят и да се забавляват

Стела МАРИНОВА

Иновативна детска площадка е открита в столичната 48. ДГ „Братя Грим“. Дворът ѝ е обособен в различни зони, в които децата да играят свободно.
„Идеята е да сменим гледната точка на възрастните и да следваме детската инициатива, да бъдем близко до децата. Да се съобразяваме с техните нужди и желания и по този начин да развиваме тяхното въображение, мислене и емоция“, споделя пред „Аз-буки“ директорката Петя Йосифова. Тя допълва, че родителите се включват активно и ги подкрепят в инициативите.
На иновативната площадка малчуганите могат да се катерят по хълмчета или да минават през тунели. В едно от съоръженията се събира дъждовна вода и децата играят с кал, пясък, вода, опознавайки сетивата си. В двора е направено и пано с „музикални инструменти“, на което са окачени черпаци, тенджери, канчета и всякакви предмети, които издават различни звуци. „Ако в началото децата са казвали, че те дрънкат, то вече знаят, че свирят“, казва директорката. Има и пано с PVC тръби с различна дължина, на които децата свирят с чукчета. Игрите могат да бъдат и в огромен пясъчник с навес, в който има и подвижни пънчета за сядане. „Погрижили сме се в двора да има не толкова разнообразие от играчки, колкото различни материали и предмети от бита и живота, неща, които са нестандартни и развиват фантазията, мисленето и активността на децата“, допълва Йосифова.
Тя дава за пример как всеки ден децата измислят нова игра с разпилените на двора гуми. На площадката има горска класна стая с макари, масички, столчета, пана, на които децата да сядат, да играят и да учат. В двора е разположен и кът за складиране на природни материали, с които да играят.
Модерните съоръжения са финансирани по проектите „Реформа на образованието в ранна детска възраст в Източна Европа – България“ и „Документиране на реформата на грижа за децата в България“.

Повече за 48. ДГ четете в следващия брой на „Аз-буки“.

Your Image Description

Свързани статии:

Математиката не е страшна По-близки и по-успешни Участвай в промяната На чаша чай с родители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Математиката не е страшна

Next article

По-близки и по-успешни

Next article
В ход е дигиталното обучение

По-близки и по-успешни

Успяват онези, които  взимат смели решения

Успяват онези, които взимат смели решения

Уроци по креативност по латвийски

Уроци по креативност по латвийски

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"