"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 44, 2022

Новите будители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-11-2022
in Брой 44, 2022
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Денят на народните будители е един от най-българските празници за отдаване на почит към делото на българските просветители, книжовници и революционери, допринесли за запазването на българския дух и книжовност. На 1 ноември показваме, че никой и нищо не е забравено от по-старата и по-новата ни история. Така и трябва да бъде, защото благодарение на най-светлите и знакови личности България я има вече повече от 13 века.
Националната гордост обаче не трябва да почива само върху миналото и делата на Паисий Хилендарски, Ботев и Левски. А да продължим напред и да откриваме своите нови будители тук и сега. Има такива хора във всички области – и в културата, и в спорта, и в науката, но най-вече в образованието. Защото няма по-големи будители от учителите. На тях разчитаме да запалят пламъчето на интереса, любопитството и жаждата за нови знания у децата, които са нашето утре. А от децата очакваме да измислят нови машини и технологии, нови лекарства и ваксини, нови заместители на горива и източници на енергия, за да живеем по-дълго и по-добре.
Учителите от българските неделни училища в чужбина също са неразделна част от нашите нови будители. Защото благодарение на тях може да се чуе родна реч на шест континента и българският език се изучава дори от деца, родени далеч от България. Без всеотдайната работа на тези учители зад граница не би могъл да се съхрани родният език сред емигрантите. А той е в основата на националната ни идентичност и дава шанс на тези деца да се завърнат някой ден в България, ако поискат.
Така че нека помним своите будители от историята, но да отдаваме заслужено уважение и към новите будители, от които зависи нашето бъдеще.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"(Не)видимо у дома Вестник "Аз-буки"Икономика на знанието Вестник "Аз-буки"Райските градини Вестник "Аз-буки"Водородното бъдеще

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

И най-малките училища с достъп до евросредства

Next article

Открит е нов вид растение

Next article
Открит е нов вид растение

Открит е нов вид растение

Security Analysis on Content Management Systems

Monitoring of Student Enrolment Campaign through Data Analytics Tools

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"