"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 45, 2022

Прегледът на учебните програми приключва в края на ноември

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-11-2022
in Брой 45, 2022
A A

Прегледът на учебните програми трябва да приключи в края на ноември. След което ще има и обществено обсъждане по темата. Това заяви служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов в отговор на актуални въпроси от членове на Парламентарната комисия по образованието и науката. Според него този процес поражда два фундаментални въпроса. Първо, откога да влязат в сила промени в учебните програми и учебното съдържание.
И второ, стремежът за опростяване на учебните програми и учебното съдържание дали няма да доведе до елементаризиране на съдържанието и намаляване на общообразователната подготовка на децата.
„Този баланс трябва да се отчита. От една страна, някои искат на децата да има е лесно в училище, но от друга страна, има неща, които всички очакваме те да знаят, за да могат да имат умения, с които да се реализират на пазара на труда“, заяви министърът. И добави, че темата е свързана и с квалификацията на учителите. А тя е приоритет за МОН, защото от нея зависи качеството на образованието. „Възложил съм на екип от МОН, който да се занимае с подзаконовата нормативна уредба, свързана с квалификацията на педагозите, за да можем да подобрим нейното качество и това да се мултиплицира в качеството на образователния процес“, отбеляза министър Пенов.
В отговор на въпрос просветният министър коментира още, че е наложителна оценка за въздействието от прилагането на Закона за предучилищното и училищното образование. Защото освен нормативния акт от 2016 г. вече има и около 40 подзаконови нормативни акта, някои от които вече имат нужда от промени. „Правим анализ на подзаконовата нормативна уредба, за да видим кои са административните тежести, въведени първоначално, които някак задушават учебния процес, да има страх у директори и учители от някакви санкции при прилагането на нормативната уредба, макар в самата нея да не се съдържат особени санкции. Искаме заедно със социалните партньори да постигнем нормативна уредба, която да доведе до по-ефективен образователен процес и по-качествено образование“, посочи министърът. Според него може да се започне с оценка на ефектите от прилагането на Закона за предучилищното и училищното образование, но за нейната пълнота са необходими време и включването на редица специалисти от различни области.
По време на първото си заседание Парламентарната комисия прие да работи по досегашните правила, а новите да обсъди, след като Правилникът за дейността на Народното събрание бъде публикуван. Председател на Комисията е Красимир Вълчев, а зам.-председатели – Ирена Анастасова, Мукаддес Налбант, акад. Николай Денков и Ивайло Папов.
Комисията започна и разглеждането на два законопроекта за изменение и допълнение на Закона за вис-
шето образование.

Your Image Description

Свързани статии:

Повече подкрепа за деца със специални потребности Отново медали за студентския отбор по синтетична биология Висшето образование има нужда от инвестиции Институциите подкрепят INSAIT

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Институциите подкрепят INSAIT

Next article

Над 150 млн. лв. за ремонт на училищни общежития

Next article
В ход е дигиталното обучение

Над 150 млн. лв. за ремонт на училищни общежития

Желанието да градим заедно

Желанието да градим заедно

Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"