"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 47, 2022

В класната стая с деца аутисти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-11-2022
in Брой 47, 2022
A A

Катерина КОВАЧЕВА

Наръчник за включване на деца аутисти в училище и в детската градина помага на учители и специалисти да намерят път към децата от спектъра и да почерпят опит и нестандартни, но успешни насоки за работа с тях. Създаден е благодарение на европейски проект IREAMS и дългогодишната работа на професионалисти от различни области от Франция, Белгия, Испания и Италия.
Книгата представя сложностите на аутизма и дава съвети как учителите да се справят с маниите, особеностите и стериотипните поведения на децата аутисти. Как учителите да ги разберат и да ги използват в интересите на обучението и интегрирането им.
„Вместо да се придържаме към разписаните нормативи, трябва да се говори и обяснява на учителите как да стане това включване на практика. Затова в книгата сме дали съвети за насърчаване на специфичните интереси и способности на всяко дете, дори те да са странни или повтарящи се. Така учителят ще може да стане партньор на детето и да го придружи в ученето, като се остави да бъде обучаван от него“, разказа за „Аз-буки“ д-р Весела Банова – председател на „Дете и пространство“, които са участвали в създаването на наръчника. И допълва, че да се оставиш да бъдеш обучаван от детето аутист, означава да се съобразяваш с особеностите му, като любим предмет, без който детето получава кризи, или пък сензорни нарушения – страх от шум и говор, погледи или пък стериотипни движения.
„​Вместо да дава строги рецепти или модели, които да бъдат следвани, като неизбежно изискват от децата и учителите да се „вписват“ в правилата, изданието предлага да бъде „пътеводител“, да ориентира съпровождането на децата аутисти в училище“, споделят авторите.
Освен насоки за учителите в Наръчника са описани особеностите в поведението на децата аутисти, връзката с тяхното тяло, с пространството и времето, с емоциите, с погледа и гласа, с езика, с речта и с исканията, с другите и с предметите, които често за тях са много ценни. „Ако всички тези особенос-
ти се вземат под внимание от учителя, е възможно да се намери правилен начин, по който педагогът да успее да подкрепи детето да учи“, споделя д-р Банова.
В книгата ще прочетете и за историята на Марио – италианец, който благодарение на своята начална учителка успява да преодолее страховете си и вече е пораснал 21-годишен младеж с професия. Разказът е за неговата конкретна училищна програма и срещата с учител, който знае как да му помогне в преодоляването на някои от големите му страхове. „Едни от най-често срещаните трудности пред учителите с децата аутисти в клас са стереотипните поведения. Те са изградена бариера между аутиста и заобикалящия го свят и сензорните нарушения, с които е характерно състоянието“, споделя още Банова.

Your Image Description

Свързани статии:

Юбилейно състезание по природни науки Над 2 млн. лв. за школски иновации МОН търси съдействие от Испания за българчета, които се завръщат у нас Изложба за предучилищното образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Изложба за предучилищното образование

Next article

Близо 14 000 гимназисти на стаж във фирми

Next article
В ход е дигиталното обучение

Близо 14 000 гимназисти на стаж във фирми

Вестник "Аз-буки"

Отборът

Европа регистрира най-топлия октомври

Европа регистрира най-топлия октомври

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"