"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

Учителите и сигурността на децата са приоритет

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
in Брой 49, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Мотото на петата европейска среща на върха за образование е „Будни млади умове“.
„С това послание подчертаваме, че младите хора са движещата сила на Европа. Европейското образователно пространство е визия за европейско образование и обучение, даващо умения и компетентности за цял живот. То е и мисия – за Европа, в която образованието е синоним на таланти, творчество, подкрепа и иновации“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел. Тя е домакин на срещата, в която участват председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, зам.-председателят Маргаритис Схинас, зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова, министри на държавите членки на ЕС, евродепутати и представители на образователната общност в Европа.
На срещата на върха са обсъдени напредъкът и следващите стъпки за реализиране на Европейското образователно пространство до 2025 г. Комисар Габриел каза, че от 14-те инициативи за неговото изграждане вече са представени осем. Сред напредъка са новата Европейска стратегия за висшето образование, европейските учителски академии, инициативата „Пътища за успех в училище“, микроквалификациите.
„Светът на нашите деца е различен и се развива динамично. Изследването и създаването на знания и нови педагогически практики става неразделна част от преподаването“, заяви зам.-министър Мария Гайдарова по време на европейската среща на върха за образование. Тя подчерта, че учителите са изправени пред приспособяването на своите преподавателски практики към бързо променящото се глобално общество. Те могат да свържат своите ученици към множество програми и приложения, което позволява на децата да бъдат иновативни в представянето си на овладяване на стандартите.
В България освен висококачествена първоначална подготовка на педагогическите специалис-
ти са създадени условия и за тяхната последваща квалификация и кариерно израстване. Дейностите са с фокус към прилагане на компетентностния модел и на иновативни методи на обучение, каза още Мария Гайдарова.
В унисон с европейските политики и практики МОН активно и последователно прилага мерки за осигуряване условия за осъществяване на приобщаващо образование и на диференцираната грижа за децата и учениците, включително от уязвими групи, заяви още зам.-министър Гайдарова.
Форумът има за цел да очертае
и следващите стъпки и предизвикателства. Безпрецедентен е бюджетът за образование в плановете за възстановяване и развитие на държавите членки – 71 млрд. евро. От тях 28 млрд. евро ще бъдат инвестирани в цифрово образование. „Сега въпросът е как ще се използват ефективно наличните ресурси и как ще бъдат инвестирани в иновативни и интелигентни решения – акцентира Мария Габриел. – Важно е да гарантираме, че всички млади европейци получават възможно най-доброто образование. Предизвикателството е инвестициите да се превърнат в решения и да осигурят достъп до качествено образование. Да подкрепят учителите и да помогнат на държавите членки да направят необходимите промени. Ето защо преди дни обявих началото на новата Европейска лаборатория за качество на инвестициите в образованието. Тя е важна стъпка за постигането на тези амбиции. Целта на Лабораторията е да подпомага държавите членки при предприемането на конкретни действия в образованието и при оценката на тяхната ефективност.“
Учителите и сигурността на децата в училище са приоритети за 2023 г., каза още българският еврокомисар. Според нея училището е място, където децата трябва да се чувстват сигурни и защитени, да развиват уменията и таланта си. С подкрепата на учителите и повече взаимодействия между образованието и иновациите Европейското образователно пространство ще създаде повече условия за постигане на тази цел.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНова покана за университетски мрежи „Хоризонт Европа“ – новите хоризонти Обявяват програмата за иновации през юли Мобилизират 45 млрд. евро за растеж на стартъпите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Гимнастика за мозъка

Next article

13,5 млрд. евро за наука и иновации

Next article
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

13,5 млрд. евро за наука и иновации

Готова е кулата за новия телескоп в Рожен

Готова е кулата за новия телескоп в Рожен

Паразит прави вълците по-смели

Паразит прави вълците по-смели

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"