"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Pedagogika-Pedagogy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

Удължават програмата за подготовка на преподаватели на бъдещи учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
in Брой 49, 2022
A A

С още една година се удължава срокът на действие на Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“. Това предвижда проект на Решение на Министерския съвет, публикуван за обществено обсъждане.
Удължаването на действието на Програмата, приета през януари 2021 г., се налага, тъй като част от предвидените по нея дейности не са осъществени и средствата за тях не са изразходвани. Това се дължи на редица причини, включително извънредната епидемична обстановка. Бюджетът на Програмата е 2 млн. лв. Усвоените досега средства, в това число предоставени на висши училища, са в размер на 866 958 лв.
Остатъкът от 1 133 042 лв. ще бъде усвоен в рамките на 12-те месеца удължение.
Чрез Програмата се цели осигуряване на възможности за обучение на университетски преподаватели от държавните висши училища, които подготвят бъдещи педагози. До момента през квалификационни обучения са преминали 400 преподаватели. Създадена е и общодостъпна виртуална библиотека с презентации по основните теми. Разработени са и два наръчника – за прилагане на компетентностния подход и на иновативните образователни технологии в процеса на обучение. Изграждат се и центрове с интерактивни презентационни системи за обучение по ИКТ базирани иновативни образователни технологии в 22 държавни висши училища. Предстои свързването им в мрежа с цел бърз обмен на идеи.
Бележки и предложения по проекта могат да бъдат изпращани към дирекция „Висше образование“ – МОН, (i.radonova@mon.bg) до 29 декември 2022 г. включително.

Your Image Description

Свързани статии:

Нов колективен договор в системата на средното образование Министър Сашо Пенов: Да съхраним българския език зад граница Над 10 000 деца са върнати в класните стаи Директорите ще бъдат подкрепени за STEM центровете

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

„Левски“ води на „Ботев“ или „Левски“ води срещу „Ботев“

Next article

Ръст на учениците в дуално обучение

Next article
В ход е дигиталното обучение

Ръст на учениците в дуално обучение

В ход е дигиталното обучение

Всеки пети пътува, за да учи

В ход е дигиталното обучение

Нов колективен договор в системата на средното образование

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024
  • Pedagogy, Number 9/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 9s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 8/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 7/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 6/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 5/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 4/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 3/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2s/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96
  • Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI
  • Annual contents
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV
  • Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"